Friday, May 28, 2010

aku bukan cuai...

For the second time… handphone aku jatuh lagi… tapi nasib still in my side, ada yg berhati mulia kembalikan… ALHAMDULILLAH…. Sangat2 besyukur tapi xtau smpai bila nasib akan setia ngan aku.. hurmmm…. Cakap pasal kecuaian… adakah aku cuai?????
Nope I am not!!! Absolutely disagree with that statement coz I know it earlier… that’s my weakness & it really make me feel so damn!! (apa aku merepek ntah)
Yeap aku tau kelemahan aku tapi aku xkan penah admit that statement. Sebabnya aku perlukan sokongan moral, motivation!! Asyik komplen jam mg aku akan stay pada stage yg sama. Cuba motivate cket… baru la padan.. hahahaha…

Hurmm… sbulan dua yang lepas, aku da lupa apa aku wat tapi hari tue sangat2 busy ngan class & other commitment. Smpai2 depan umah tetiba mmber aku kol no celcom aku.

He: Qis da hilang handset kan?
Me: hah? (bunyi agak bising so x bapa clear)
He: ……handset….. (ntah x paham menda dia ckp)
Me: eh apa nie? Kenapa? Tadi kata sebok… awatnya??? (aku da stat hot. Merepek apa la mamat nie dalam kita dok penat2 nie
He: ada pompuan kol kata jmpak hndset…
Me: cakap ngan qis ka sapa nie? Salah nombor?? (how dungu I am..)
He: YaALLAH… henset jatuh kan??
Me: mana ada!!! Ada ni haaa…… (ku belek beg tapi x jmpak da) hah yala2 xdek dlm beg.. alamak sori2 mmg x perasan. So how hah??
He: kol no maxis tue balik… dah2 busy nie. Bye…

Alamak… macam mana boleh jatuh dari beg plak tue. Hurmm… x sengaja la kot kalut sangat. Hehehe tapi cian mmber aku tue explain dalam dia kalut2 pon. Thanks to him. & u know what… oleh kerana telampau busy… aku kol girl tue soh hold dulu handphone aku (mmg aku pngil hndphone even people around me call it handset xtau kenapa) smpai malam sebab byk agenda lain yg tnggu. Uhuhu unfortunate sesampai umah dia baru perasan housemate dia sorg tue mmber aku time plkn dulu tapi x close ja.. petunjuk ALLAH…. Tapi besyukur sangat betemu ngan org yg mulia ati cam depa.. huhuhu thanks beb!!!

Nie yang second time teman mak aku ke pasar pagi. Malas drive so p ngan moto ja. Hari tue ntah napa slalunya aku wears jeans (mudah letak barang, poket banyak) tapi ari tue aku decide malas bawak wallet, bawak handphone aku ja, aku pakai track, tshirt and selipar crocs ja. Smpai sana mak aku tetiba beli banyak barang plak kan.. set cawan plak dia nak angkut. Hurmm… xdek la susah mana, barang basah dalam raga, mak pegang set tue then stop sat kedai potostat coz my mom da hal cket. Aku amik time tue utk belek2 mesej kat hp aku. Smpai mak aku terus masuk poket without di’zip’ and terus blah… tapi x smpai 50M aku perasan hp aku da tadak dalam poket.. Alamakkk!!! Siot betol!!! Terus patah balik n follow the road that I past just now but I cant found it. Mak aku da merepek kata aku careless… of course not mom!!! Aku masuk poket tadi. Tap mak cakap suar nie poket licin… ok…. Sekali ja then aku terus ajak mak aku balik… perasaan aku time tue… sama macam hilang motor time keja.. no feeling at all… ada keyakinan that someone will call me after this to gve back my stuff. Mak aku diam ja tapi sekali sekala dgr jugak dia merepek… sabar2 kabar baik akan menyusul mak… anakmu ini yakin…
HP celcom aku bunyi… tgk2 ana kol… awat plak??

She: ang hilang hnset ka?
Me: ha jmpak dah ka? Tmpat tadi?
She: part panjang kan? Ang kol dia balik. Dia ngah tnggu…
Me: ok2 thanks!!!

ALHAMDULILLAH…. As I’m imagine… hp tue balik jugak kat tuan dia. Seronok sangat.. uhuhu thanks to the kind girl….

Aku penah hilang wallet, moto, HP 2x…. semuanya dikembalikan in good condition except motor… kena curik malam, pagi RELA jmpak tapi da nazak… but I’m glad I found it back… wallet plak orang hantar sampai umah. Sebabnya ada gambar arwah abah dalam wallet aku & org yg jmpak plak kebetulan kawan arwah. Kebetulan kan…& ketiga2 barang tue masa hilang hati aku x bedebar2… my body not shaking & I can accept the situation in calm.. ntah… 6 sense sama kot @ keyakinan aku yg sebabkan barang tue balik… yg pastinya semua tue kerja ALLAH…

Skang aku x pasti samaada nasib akan masih besama2 aku pasnie. Sebabnya x semua dapat tuah macam aku..

Kalo sesiapa cakap aku cuai pasnie aku xkan ngaku dah… cakapla x sengaja… soh aku lebih behati2… motivate la sahabat ampa yg kurang pandai kawal barang nie… hehehe

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......