Wednesday, September 28, 2022

my liberation notes - introvert story

 Last few weeks tengah panas citer korea My Liberation Notes lakonan Son Sukku dengan Kim Ji Won. Well, aku adalah antara peminat tegar citer korea so since depa kata best aku pun join la tengok sekali. Kim Ji Won ni aku dah kenal lama (cheewaahh) sebab dah banyak drama dia aku tengok tapi ni la first time baru nak kenal dengan Son Sukku ni. sinopsis dia malas la aku nak citer boleh search sendiri tapi mai sini aku nak comment...


1st 1-3 episode macam tah hape tak paham sapa hero nya... rupanya yang keja makan tak bercakap tu rupanya hero. kahkahkah.... citer ni slow tau. slow dan penuh metafora. citer asyik makan, naik bas, penat p keja, muka actor semua heartless. 


banyak review yang aku baca depa cakap sapa yang life introvert saja akan enjoy this type of drama. dan surprisingly aku sangat2 lah enjoy kot cerita ni... tunggu jap 2-3 bulan lagi aku akan repeat balik citer ni from beginning. so aku start to question myself adakah aku seorang yang introvert???


paling belakang semula life aku dulu2 especially time study college. I made quite a lot of friends. And I'm quite wonderful too.. kahkahkah. Well, banyak program course yang aku join dan dapat jawatan. pastu baru teringat aku almost every sem kena pegang title class rep takpun assistant. pastu ada kawan college, outside friends, kawan chat, kawan2 cousin aku pun jadik kawan baik aku.... lovely betul life aku dulu2. yesss dulu aku memang betul2 extra extrovert. I can make friends to anybody. 

but now very different. aku kalau boleh malassssss nak bercakap dengan sapa2. nak mai keja just duduk tempat aku buat keja ja malas nak communicate dengan sesapa. It doesn't feel good any longer. and I don't know why. maybe faktor usia... hahahaha... 


my daughter now superrrr talkative. menurun perangai aku ke sikit hah? penat dengar dia membebel hari2... ambik dari sekolah ja dah dengaq dia menjerit makkkkkkkk pastu start la cerita itu ini, her friends, her cikgu, what she likes and doesn't like. My Gosh that kid. I love it. layan dia jelah... orang lain tayah... hahahahaha

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......