Tuesday, September 27, 2022

what is your definition of "happiness"?

 kebahagian, happiness different words with same meaning. different people different perception about happiness. cliche. harini aku nak share some thought about my different kind of happiness. sebelum tu, of course la ada benda yang trigger aku nak citer pasal benda ni.


It happened a few weeks ago. after working hour. me alone in the office. aku belum plan nak balik sebab ada sikit je lagi benda nak siapkan. one of my co-worker from outside approach me and asked a few personal question. rupanya dia ada dengar dari someone bahawasanya aku kembali single. ok btw aku nak cerita jugak pasal "someone" tu. hahahaha someone itu adalah orang yang aku tak tau langsung kewujudan dia kat dunia ni... tapi Ex aku boleh pulak p share dekat dia tentang past relationship kami. GROSS. meluat betholl tapi yelah sukati dia lah kan mulut dia.  

I've never tell anyone unless ada yang bertanya. and I respected that co-worker mai bertanya aku face to face. and few  words came out from his running mouth

"saya ingatkan balkis happy selama ni...yada yada" kahkahkah but please don't interpret this words in different way okay. kami sembang very straight forward tapi bila ayat tu keluar aku macam wowowowowo.... hold on a second. whyyyyyy...... like that......

aku happy weii.... bukan la extremely happy tapi life aku ok saja... ups down biasa la tu. cuma yang paling aku bersyukur adalah aku tak perlu pening kepala nak pikir what kind of nonsense is this. ini related to apa yang aku lalui during my marriage life dulu. now my life back to straight forward. urus anak, my big family relationship, few close friends, life work, dah tayah pening kepala sangat. Alhamdulillah dah sangat2. so that is my defenition of happiness.


No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......