Friday, July 1, 2011

respect itu harus ada

dari pemerhatian, pengalaman, pembacaan aku dan jugak sumber-sumber yang boleh dipercayai,

oh by the way kali ni aku nak discuss topik mengenai perhubungan antara lelaki & perempuan ni yang sememangnya unik & subjektif.

sorang kenalan aku, perempuan... she's very nice, mmg boleh buat stok BFF la tapi sayangnya in term of relationship dia x dapat manage well. pakwe dia memang stok baran kacau bilau. asal gaduh je maki2 is normal thing. pompuan gila, bodoh, bangang da biasa.... panggilan manje sayang ayang pon habis melayang2.. kaki tangan je aku rasa x hinggap lagi kat badan kawan aku. but my friend boleh silent & menerima.... atas alasan cinta & sayang. tapi apa makna sayang kat sini kalau si lelaki itu takde perasaan hormat kalau bukan untuk yang tersayang pon tapi respect la pompuan tu as a human.

kekadang tak boleh jugak bagi muka kat lelaki cenggini betol x? sesuka hati nak maki bagai macam kau yang beranakkan pompuan ni.. tapi betol jugak kalau kau yang beranak tau sakit nak keluar sorang budak dari rahim, x sanggup nak maki sampai camtu..

kekadang lelaki terlalu mementingkan ego.... one thing... susah sangat ke nak bertolak ansur? if you love her, so accept la baik buruk. kalau ada yang x kenan cer tegur elok2... bagi orang respect sikit. apa salahnya???

bagi aku perempuan ni mudah je nak handle kalau kena gaya.. cer datang pelan2 nasihat, xpun perli bagi berhemah...barula orang cakap lelaki melayu ni romantik & bermutu ye dak?? hehehehe

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......