Saturday, January 7, 2012

benda tu tak mendatangkan masalah pun untuk aku

tamat 1 paper... tapi aku masih lagi bermastautin kat rumah sewa tanpa sebarang agenda... nak balik kampung malas drive... nak keluar berjimba kawan aku dua orang masih ada paper untuk hari ni.... so aku hanya meraban di merbok ni sehingga sorang member kelas aku mesej mintak tolong hantarkan ke stesen bas sebab nak beli tiket.... cuma ya aku paham kebanyakan orang akan berat hati kalau nak mintak tolong... sama jugak dengan aku.. selagi termampu, aku takkan susahkan orang.. melainkan dah nazak sesangat then time tu baru turun hidayah suruh mintak tolong..

sama dengan member ni... tapi bagi aku... no big deal sebab ini hari dia.. hari aku belum pasti.. dan mungkin jugak lebih sesak dari ni... so jangan berkira... selagi terdaya bantu kawan.. bantu lah!!!

member aku punya story agak sedih... mak nye meninggal tahun lepas akibat kemalangan. aku still ingat sebelum subuh tetiba sorang classmate aku call kabarkan... memang mengejut la... macam arwah abah aku dulu... kemalangan jugak... dalam sihat cerdas tu Allah jemput beliau.. memang kami adik beradik terkapai-kapai la sampai demam-demam sebab terkejut... dan untuk member aku yang hilang mak ni lagi la terasa sebab EMAK.. bila disebut emak ni rasanya lebih sedih kot...

dan lebih mengharukan bila dia post entry kat blog bagitau dia x pandai masak... untuk abahnye... terus aku plan dengan encik chef dan hadiahkan dia buku resipi...aku cuma harap dia kuat... tu saja.. dan bergumbira dengan orang tersayang.. hehehehe =)

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......