Friday, May 25, 2012

work life

disaster................. tu saja boleh cakap buat masa sekarang. hope boleh tukar keja dalam masa terdekat ni. seriously secara teori kita macam dah well prepared. aku ppun ada belajar subject on how to be effective leader. tapi practically memang aku macam failed. gagal menjadik ketua yang baik. masalah utamanya macam aku update hari tu. communication. serious aku tak boleh nak adapt even almost 3 minggu dah bedepan dengan si bangla-bangla ni... sapa penah tengok freaky friday linsday lohan belakon tu? kan ada 1 scene yang dia bertukar jadik mak dia, so dia kena buat keja mak dia. jadik kaunselor. pastu ada sorang pompuan yang mai session tu just mambling sepatah haram dia tak paham. aku selalu teringat scene tu sebabnya situasi aku sama. bangla-bangla ni kadang mai meluahkan perasaan bengang ka apa ka aku just kerutkan dahi. kemudian........ ooooo ok2x.. body language ja aku buat bagi nampak aku paham. contoh macam peluk tubuh, sebelah tangan letak di dagu, muka berkerut sambil angguk2.. kah3x!! walhal satu menda aku tak paham. at the end of the day aku akan tanya balik mentor aku, apa masalah bebudak production ni... hehehehehe senang keja.


last week aku demam agak teruk la... then ada sehari aku tepaksa half day sebab tak larat sangat2. time study dulu x p kelas pun takda masalah sangat setakat ponteng sekali dua. tempat keja kalau kau buat perangai macam tu memang nahas la.... macam aku jumaat aku half day tak bagitau. sabtu pagi tu boss aku tarik muka la........ sampai semak perut. tu belum cerita pasal kena berleter lagi. sampai ke sabit tanggungjawab bagai..

sumpah aku rindu zaman belajar... kawan-kawan...... huhuhuhu

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......