Monday, May 2, 2011

ada orang bercinta 'style'nya begini

minggu lepas... tengah sedap2 menonton TV entah cerita apa.... macam mana boleh terkeluar conversation between aku & sorang kawan aku...

her: ang tau pakwe aku ajak p pangkor 28hb *april* ni.. kita dok kalut exam ajak lepak plak..

me: pulak.... so??

her: mula2 aku macam berminat jugak... tapi pikiaq2 balik memang keja gila.... dah la 30hb final... nak seronok sat ja... nak sengsara tu lama sungguh la....

me: hahaha macam mana dia boleh tepikiaq macam tu...

her: dia da habis final... so plan ngan mmber dia nak rilek kat pangkor. mmber dia bawak awek, dia nak bawak la aku... bayangkan nak p petang 28, tengahari 29 balik. buat letih, buang duit... pulun nak ajak aku siap plan nak buat jadual study utk aku kat sana.. rela nak temankan aku study.

me: wakakakakaka~

her: aku ckp la susah.... dah p sana confirm2 la aku nak enjoy, xkan la aku nak dok tgk buku ja... camtu bek aku x payah p.. aku suruh dia p sorang ngan mmber dia xmau. nak ajak aku gak...

me: la... apa salahnya p dgn kawan2... awat dia jadi camtu??

her: dia takut la tu nnti aku buat macam tu kat dia jugak... aku p enjoy x bawak dia... aku siap pujuk kawan dia kata aku x kisah depa nak p tapi last2 semua cancel sebab dia xmau p...



*ooooowwwwhhhooooooooo.....................*

pembetulan ye pecinta2 tegar sekalian....boleh... tak salah ingat-mengingati sesama pakwe makwe ni tapi... kurang sesuai la pendekatan pecintaan mereka...

ini adalah satu konsep kesetiaan yang kurang kena pada tempatnya. okey... aku sangat2 puji tindakan pakwe dia sanggup nak buat schedule study, teman study segala bagai tapi friends is friends rite??? love is love!!!

da banyak program yang mereka2 ini janjikan bersama kawan2 tapi akhirnya kawan2 yang disappointed balik... sebabnya atas alasan partner xmau  join so malas nak join... come on la.... hidup awak bukan just bergantung pada kasih sayang pakwe... kamu ada kawan2 di sekeliling jugak...


perkara agak menjengkelkan pada pandangan aku jugak bila weekend awak nak picnic dengan pakwe, awak boleh bangun awal masak, beli barang2... tapi kalau hari lain.... x berasap la dapur tu kalau aku tak jenguk.... this is reality... x susah pun kalau awak cuba 1 semester sekali awak bangun awal masakkan untuk kawan2... generous gila aku rasa...

but 1 thing that I most salute you... awak memang seorang kawan yang baik... in term relationship... there's lot of things that you should repair.... cuba sesekali asingkan kawan2 dan pakwe... bergembira lah dengan ikhlas bersama kawan2 tanap merisaukan makian atau kemarahan dari pakwe awak... tak ajak join bukan bermakna kita lupa... tapi kadang2 kita perlukan sedikit ruang untuk bersama dengan yang tersayang yang lain...


1 hati bukan untuk satu makhluk sahaja... 1 hati terbuka untuk beratus, beriban, malah untuk berjutaan makhluk.... sharing is caring ye dak...

1 comment:

Anonymous said...

waterpark????! ahahaha.. i know who..

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......