Sunday, April 15, 2012

kasut sekolah

aku bukan antara murid yang perasan melawa masa zaman skolah dulu. nak feeling ke arah tu pun kena pikir dua ploh pat kali. tak macam elfira loy yang sememangnya cun senantiasa. hahahaha ok out of topic..
time zaman-zaman aku skolah rasanya isu kapel, zina budak skolah tak sehebat sekarang. dulu paling hebat pun join gang-gang pelik. black metal, grunge, punk dan sewaktu dengannya. yang lelaki style selekeh, yang pompuan style melawa. baju n kain skolah jenis cotton dan nampak ketat sikit. tudung pulak jenis singkat kalau kau toleh je nampak tengkuk. kain pun singkat nampak stoking pendek kadang-kadang stoking bunga-bunga pink. awwww... seksa you.....

aku gadis stok budak asrama... so bila budak asrama ni mesti alim-alim kucing sikit *aku la... orang lain elok perangai *.

dan oleh kerana aku boyish sikit so aku tak care bukan fashionista sangat nak follow stylo mylo tu semua. yes... aku admit aku penah terikut... aku ingat lagi sebab aku nak jadik stylo tengok fesyen kasut skolah bertali yang tali panjang ikat kat betis. so aku spend almost RM50 beli kasut skolah bodyglove. time skolah harga tu kira dah cukup mahal la... aku beli kasut body glove tu bertali pastu memang shape ikut kaki aku. pakai memang molek je. comfort, nak berjalan pun rasa ringan kaki. tapi.................

sekali nak pakai kasut tu seksa ya amat. slalunya aku orang last skali nak siap pakai kasut. nak kena tarik tali pada setiap lubang. sebab nak regangkan dia sebelum sumbat kaki aku then tarik pulak satu-satu each hole nak ketatkan balik. sumpah aku stress tapi tepaksa tahan setaon sebelum aku tukar kasut. alasan takut mak aku merepek kalau beli kasut lain. memang la bangga kan pakai kasut cun tapi seksa jiwa raga.. cih!!!!!

at last naik tingkatan 4. terus aku tukar. sebab aku perlukan sesuatu yang ringkas, selesa, mudah, easy going dan paling penting menyenangkan keja aku. so tadaaaaaaaa.......




spako dalam kenangan =)


nah.... if orang lain nak nampak remaja dan stylo so beli kasut jenama warrior, tapak kaler hijau merah, then always nampak cool. aku beli spako kasut ala-ala bebudak. cuci 2 minggu sekali. mnggu ni cuci cantik-cantik kapur bagai, minggu depan aku just basahkan tisu then lap2 bahagian plastik kanvas yang nampak kotor dan sapu kapur balik. kapur kasut jimat, mudah dijaga dan paling penting aku x payah nak ikat-ikat tali kasut. bukak, masuk kaki, kelip, dan siap!!! hahahaha dan aku tersangat-sangat bahagia... murah pun murah. 

selain itu... time PJK, kasut ni memang comfort untuk aku, si boyish ni nak melompat sebab dia ala-ala sport. hahahaha


dan paling dibanggakan... pas aku habis form 5 kasut tu still sihat.. adik pompuan aku plak pakai sampai last-last kanvas plastik dia tu dah merekah-rekah terkoyak, dia letak plaster untuk cover sebab dah betul-betul nak habis form 5 time tu. hehhehehe sangat berjasa.

kenapa la aku boleh post entry kasut sekolah kan.. hahaha rindu zaman sekolah, rindu zaman boyish dulu-dulu. 

p/s: betul tanggapan orang. pompuan sanggupe menderita untuk kelihatan cantik.. dan maaf itu bukan cara aku.. huhuhu

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......