Friday, November 14, 2008

kenanganku

Da 1 pagi pas aku bawak mak aku beli barang dapor dia ajak aku p umah mak lang aku. Actually sabtu nie knduri anak dia merangkap cezen aku. Aku x cnfirm dapat balik @ x memandangkan da lagi 1 paper heavy aku kena carry. Dalam melepak tue aku melayan plak ank sedara sepupu aku si hakimi jalan2 kat keliling kawasan tue…. Mata aku tetancap kat pokok kopi kat depan umah paklong aku. Hurmmm…. Otomatik tingat zaman aku kecik2 dulu. N aku perasan buah kopi banyak giler n merah ranum ja kat pokok tue… kalo zaman aku kecik time arwah tokwan still ada aku slalu join dia kutip buah2 kopi tue. Slalunya aku tolong bawak baldi ja dia plak bawak kayu utk kait dahan turun smpai kat aku then aku petik la masokkan dalam bekas tue… Aku x nafikan arwah mmg x reti duduk diam even x larat pown gagah jugak nak keja. Keliling umah dia n kawasan umah sedara2 aku kat situ penuh ngan pokok kopi. Pokok len pown da gak. So aku kalo lepak umah tokwan sure aku join aktiviti dia. Kadang2 bila aku mnjerit kena gigit ngan semut dia akan gelak then suruh aku balik ja x payah ikut dia tp aku x kisah sgt pown.. huhuhu really miss that moment la… skang dia dah xdak… kawasan tue pown da totally changed. Byk pokok kopi arwah dah ditebang oleh sedara2 aku sbab depa kata semak. Tnggal la 2 3 pokok lagi yg bertahan… ikot taon pokok2 tue lagi tua dari aku. Skang xdak sapa pown dah peduli kat pokok2 tue. Kalo masak pown biaq ja sampai buruk xdak sapa peduli. Kalo arwah??? Dia akn kutip then jemur smpai kering then nnti dia jmput suma anak beranak tmbuk kopi sama2 ramai2. Masa tue mmg best la cozz ramai2 bekumpul sesame sedara n gotong royong sama…. Suma dapat merasa kopi tue.

Arwah setahu aku mmg sorg yg serius. Susah dia nak melawak ngan cucu2 dia n anak2 dia. But I really2 love him.. so much!! Slalu kena marah tp x bemakna aku benci dia. Ntahla dulu kecik2 masa umah aku xwat lagi ngan depa la aku n fmily stay. pas pindah aku x boleh berenggang ngan tok n tokwan aku so aku stay ngan depa. Because I feel belonging… suasana umah tue setengah org cakap seram tp for me it’s really2 comfort. Malam beteman pelita g even dah da letrik. Mandi pown telaga. Air dia bley tahan sjok. Kenapa rasa comfort?? Bleh mnja lebih cket ngan depa.. hohohohoho

Skang nie umah arwah pown da tnggal tapak. Tue pown penuh ngan semak samun. Masa umah tue dirobohkan aku xdak daya nak menghalang. Ntah kalo dia still idup tgk keadaan camtu mesti sedih… kenangan ngan arwah tok n tokwan tetap dlam ati aku… terkilan sebab x sempat nak balas jasa depa ngan sempurna…. Aku x nafikan aku agak jahat tambah2 zaman baru kenal dunia remaja dulu. Depa sgt2 perlukan aku tp aku x ikhlas tolong depa. N skang bila pk balik aku macam nak ulang zaman tue. Kasih syg tok n tokwan x penah kurang tp bila aku besaq cpat sgt akulupa suma tue.

Al-Fatihah utk arwah tok and tokwan tesayang….

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......