Saturday, April 20, 2013

lelaki vs perempuan

Secara jujurnya, perempuan kerapkali memberi klu (petunjuk) didalam percakapan & mengharapkan malah menganggap lelaki akan memahami apa yang sedang difikirkannya tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya...

wahhh statement sendiri tu.. hebat kan?? hahaha tapi the facts is there. memang tepat & precise!

sighhhh... rasa macam nak tampo muka sendiri laju-laju... semalam aku pening dengan colleague aku sorang nih.. dia bagi aku satu movie kartun mintak aku tonton. aku x paham bahasa dia pakai tapi ada la subtitle. sebelum tu lagi dia dah asyik tanya samaada aku dah tengok.

he: how do u like the movie?? baik kan?

me: belum tonton lagi.. heavy rain + lightning. perfect time for doa..

he: really?? well it's not raining at sungai 2. (nampak bonau x caya aku)

me:sungai 2? already have lot of water. KK (kuala ketil) kering kontang. happy outing.


then we stop texted.... after an hour,

he: kenapa kering? tengok longkang mesti ada air.

me: bahasa apa ni??? (aku stat question bahasa kartun yang aku sedang tonton)

he: itu la suruh belajar pi tengok kartun. sekarang masalah besar

me: apa masalah besar? masalah ke? (aku mksudkan mslh aku tnya bahasa kartun, tapi dia maksudkan bahasa pasal longkang)

he: yes. sangat masalah besar. remaja hilang akal bahasa tak kenal.

me: (start annoying) bla3x.... pakcik dah stat membebel.....

then we start fighting sampai aku tuduh dia drunk.


keesokkan hari then baru aku realize kami bergaduh pasal benda yang...... stupid!!
hahahaha maaf. susah kan bila komunikasi antara lelaki & perempuan.. patutnya out spoken terus!

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......