Friday, February 10, 2012

betapa agungnya kuasaMU

ya Allah....... aku menangis sambil membisikkan ayat-ayatMU di telinga anak kecil ini.... sungguh aku teramat hiba mengenangkan kesusahan mak menjaga 7 orang anaknya... cekal dan tabah....















sekali lagi aku bermastautin di bumi taman jati Ipoh ni... membelek baby hanisa... sekarang dia dah makin demand, puting botol xmau, tepuk punggung nak tidurkan pun dah tak suka... kena berdiri, dukung dan dodoikan.... sumpah aku letih. nak nyanyi lagu cintan cintun x sesuai... i started with zikrullah.... dan akhirnya aku menangis.... sebak bila memikirkan macam ni la teruknya mak aku sementara aku nak besar boleh bepikir... aku berhenti zikir, dia start menangis balik, aku alunkan zikir, dia diam.... Allah itu maha besar...

and now, it's about 1hr since she started to sleep... very tight.. sempat la aku nak mengemas apa patut.. and i started to miss my mom. dua tiga menjak ni aku makin sensitif... aku cuma harap sangat yang aku dapat keja dekat dengan rumah so aku boleh luang banyak masa dengan mak aku... cuba untuk memahami beliau... sebab sebelum ni aku tak pernah berkesempatan... nanti dah nak kahwin... lagi tak sempat kan... aku sayangkan dia... tapi aku tau setiap perbuatan dan perkataan aku kadang-kadang tak mencerminkan kasih sayang aku pada dia... I truly love her.. damn serious!!

No comments: