Sunday, February 19, 2012

seram

jumaat baru-baru ni first time drive alone dari baling ke jelapang. selalunya mesti ada peneman tapi kali ni sorang. .... perjalanan macam biasa la lancar. pakai jalan gerik yang bengkang-bengkok bebukit tu pun Alhamdulillah xdek masalah... cumanya, dah mak aku pesan bawak botol air so sepanjang perjalanan tu aku tahan je la nak buang apa yang patut... tapi time sampai kat satu tahap tu au dah tak tertahan so aku singgah RnR dekat jambatan sultan Azlan.


Argghhh masak lah! aku baru notice RnR ni memang obviously sunyi sesepi........... tapi I cant hold on any longer!!! so aku park betul-betul depan toilet, ada jugak sebuah wira sebelah aku so lega la sikit hati...

keluar keta nak masuk toilet tetiba sorang pakcik bagi salam. teejut bebeno la aku tak perasan pun memula. then baru teringat maybe pakcik jaga toilet so aku patah balik nak ambik syiling

me: ohh pakcik.. maaf sat saya ambik syiling.

pakcik: xpa adi masu dulu pun takpa satgi bayar

me: xpe pakcik setle siap-siap...

pas kuar kereta aku ni serba salah juga sebenanya nak proceed niat ke tak.. tapi memikirkan dah alang-alang so aku proceed

me: sunyi ye sini pakcik

pakcik: yela.. dalam suratkhabar ada mengatakan kerajaan habiskan jutaan ringgit untuk projek rehat dan rawat tetapi akhirnya menjadi sarang maksiat dan dadah. dalam kurungan projek gajah putih.

amboi pakcik ni skema sungguh.... aku just mengiyakan dan terus masuk toilet... sekali toilet gelap pula... carik suis tak jumpak.

me: pakcik mana suis ni?

pakcik: ooo sini lampu pun problem dik. adik masuk dalam sikit ada la lampu...

me: ok pakcik.

tetiba pakcik tu berdiri depan pintu toilet. hah sudah........... apa nak jadik ni..... aku dah macam-macam ayat tekeluar dalam kepala otak ni

pakcik: adik na tau tempat ni merupakan sarang penagihan dadah dan jugak tempat pengedaran DADAH!!!!

me: haaa ok2...

pastu pakcik tu blah. aku terus cepat2 setle keja then masuk kereta, kunci, stat enjin, bukak air-cond, pakai seatbelt then................. fuhhhhhhhhh!!!!

alhamdulillah... time keluar pakcik tu dah takde. aku harap-harap dia manusia. tu saja.

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......