Wednesday, February 15, 2012

hari yang tak disangka........

hari ni nak kata bertuah tak, nak kata malang pon tak jugak. well... macam mana nak start ya....

ok seperti biasa aku jadual aku kat rumah makcik ni bangun pagi tolong makcik siapkan ana-anak dia.. sorang ke kelas agama, si baby hntar ke rumah pengasuh. pagi-pagi memang macam-macam gelagat la kat rumah ni. bila depa semua dah gerak baru aku lega. boleh sambung keja aku... kemas rumah, masuk baju dalam washing machine, buat breafast ala kadar... dan ngadap lappy. hahaha tapi hari ni nak dijadikan cerita, aksi menjadi semakin kelam kabut. dalam pukul 10 lebih aku dapat call dari interviewer... alah jawatan kerani saja tapi memandangkan aku berobar-kobar nak keja tambahan pulak dekat gila dengan rumah so aku ambik keputusan drastik untuk balik ke kampung hari ini jugak. takdek la mengikut emosi sangat keputusan aku tu. aku dah roger tanya pendapat mak... (ketua segala keputusan) then roger makcik, encik ismail (interviewer), encik chef, dan............... sedihnya makcik aku sangat busy dengan keja dia kat carsem tu. so aku terpaksa carik alternatif lain untuk hantar aku ke stesen bas medan gopeng.



setelah diselidiki... nampaknya hanya sorang saja member aku yang betul2 free untuk spend time susahkan diri sendiri hantar.  encik mus, classmate merangkap sahabat susah senang di langkawi. ok lepas plan baik dah... terdetik... baca baik-baik.... tersetik sahaja didalam kepala aku ni supaya berdoa semoga encik mus sampai awal. so kalau tayar pancit boleh setle. bas 3.30 pm so sempat la nak buat apa patut dulu... dalam 2.15 dia kol bagitau dah depan carsem. aku send alamat... x sampai 5 minit encik mus kol bagitau tayar keta dia pancit. alamak!!!! kejong dah aku rasa time tu... panik terus!!!


aku dah mula risau.. bas nak naik tak risau tapi risau lagi member aku sorang ni. katanya dah ada depan kedai tayar betul-betul dpn kilang. makcik aku x dapat tolong jemput so dengan nekadnya aku panjat bukit sekolah jati and walking around the street. gila lah!! makcik merepek, tapi lagi aku stay rumah lagi rasa bersalah... so susah sekali sekala.. peluh jangan cakap lah!! hahahahaha but it's really cool. badan aku tak berapa sihat so time jalan berpeluh-peluh dan jugak semput sikit but i feel fresh!! hahaha ayat amik hati...


by the way.. terima kasih bebanya yang tak terhingga kepada sahabat aku encik mus yang kacak. asal au ada masalah je dia muncul... walaupun tak membantu tapi effort tinggi bagus la kan... hari tu pun time aku tetinggal kunci keta dalam bonet keta (bodoh siot kan) he was there... x dapat tolong jugak tapi setia menanti bersama-sama rakan seperjuangan yang lain sampai ber"over nite" depan nasik kandar makbul. i'm appreciate that.

so sebagai kesimpulannya, interview aku dah ditangguh... aku tak jadi balik, au habiskan RM19 tadi beli tshirt dan selipar.. bila aku penat keja aku habiskan duit. sebab aku berpeluh-peluh tadi... mood aku hilang. so beli baju dan kasut dapat menaikkan mood aku semula.. hahaha apa kaitan aku tak kisah.


eso pulang ke rumah... insyaAllah....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......