Tuesday, February 14, 2012

bila harus memilih

hari ni masuk hari ke-5 aku menginap di taman jati, ipoh ni...aku sensorang... aktiviti dipenuhan dengan mengemas rumah dan ber"online"


makcik balik dalam 7.15 malam. kesian... dengan jemput anak sekolah, pengasuh... aku berharap yang aku boleh kurangkan beban dia sikit. Alhamdulillah dia puji rumah kemas.... pembetulan... aku bukan gilakan pujian tetapi kekemasan rumah adalah 1 terapi yang bagus utk hilangkan stress lepas penat bekerja...

tengah makan sempat jugak berborak... dari pagi makci x sempat nak makan sebab terkejar-kejar dengan training segala bagai di Carsem. ok aku kesian lagi... teringat mak pulak di kampung... hari tu masa tinggalkan kampung, mak tak berapa sihat... sekarang anak mak pulak sakit tekak, selsema, bengkak kerongkong...


lepas makan aku sembahyang, kemudian ambik giliran jaga baby sementara tunggu makcik tunaikan kewajipan dia...

makcik : kalau ti tak dapat keja kat sini... makcik memang terpaksa balik sana la nampaknya...

me: errr........

makcik : mmg tak sempat buat apa-apa.... kain baju ni nasib ti lipat kemas, kalau tak... 2 3 minggu baru sempat.

aku di dalam silent mode. terus blank kepala otak... memikirkan permintaan mak yang nak anaknya dekat dengan beliau... encik chef nak aku dekat dengan dia jugak... (tapi ini mmg tak boleh layan lagi).... dan sekarang makcik secara terang-terang mintak aku stay dengan dia... so..........????

ada sesiapa pikir kehendak aku?? ya... dah tak penting lagi... sekian

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......