Sunday, February 7, 2021

another side story

 there's one night.

aku terjaga malam.. around 1am. teringat phone aku tengah cas di hall. so as me, seorang manusia yang tak susah ada feeling terus nak g amik... once step aku jejak dekat situ... *f_uck*!

I can't see things. gelap segelapnya. but my instinct feel something at the sofa. watching me like hell. 

tap! buka suis lampu. staring back at the side. nothing. grab my phone terus jalan masuk bilik. lampu pun aku tak switch off balik. then sambung tido.... apa yang aku ingat 1 voice suruh aku baca something. tapi aku pekik kuat2 laila ha ilallah.... dan terjaga terus kejung badan aku kena tindih.... stress rasa tapi aku teringat anak kat sebelah terus aku lawan sampai aku terkeluaq pekataan Allah and badan aku back to normal. 

the next morning adik ipar aku story yang dia kena kunci dekat luar time g toilet. citer dia kul 11 dia sakit perut terus g toilet. adik aku temankan memula tapi dia masuk bilik dulu and just tutup sikit je pintu.... in law aku tolak2 terkunci. seb baik adik aku sorang tu tengah layan bola. sempat la in law aku call dia tolong bukakkan... and pintu dapur tu bukan sejenis yang mudah nak kunci ok. ang kena tolak dulu and baru boleh kunci. wallah hualam...



last night.... 


tengah tido dengan mak and anak. mak aku bangun g toilet pastu aku tersedar. anak aku pun mcm merengek so aku tepuk2 dia, mak aku sambung tido and tengah layan nak sambung tido dengar something kat luar bilik tempat iron baju tu. bukan tapak kaki but just something undescribed. damn! I felt uneasy. terus sambung tido badakkan diri.


a few moments anak aku meraung. maybe dia mimpi something kot. aku nak angkat pun dia meraung taknak.... mak aku sekali terjaga... ahh sudah.... pastu diam jap... pastu sambung lagi. aku terus angkat dia bwak ke dapur tunjuk dia everything ok, buatkan susu, lepas tu masuk bilik dia tunjuk2 kat atas. mak aku geleng2 kepala... "nampak apa pulak dah?" terus aku teringat bunyi tadi. Allahu... mende plak dah ni....


2 3x menangis sampai aku bukak lampu bilik biar dia tido dalam terang pastu baru dia sambung tido balik. 


both story happened when I can't pray. coincidence or what... entah la...


Allah maha pelindung. 

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......