Saturday, February 13, 2021

skin tags on eyelids

 Few months back aku noticed dekat eyelids aku macam ada something. mula ingatkan jerawat tapi mendelah yang nak tumbuh dekat kelopak mata tu kan... lama2 nampak macam skin tags pulak dah. And of course aku rasa sedikit down and low self esteem. nak pandang muka mata orang time conversation pun rasa nak taknak. history, aku kalau bercakap mata aku memang fully eye contact & focus. this time aku banyak ngelat...

so after 3 - 4 bulan gitu aku amik keputusan untuk let go skin tags tu. panjang kan masa aku simpan bendalah tu... 1. takdek masa sesuai... sebabnya takleh g klinik biasa. kena g dermatologist and queue panjanggggg.... dekat sini the nearest place pun klinik Khoo dekat sungai petani tu lah... 

kebetulan selasa memang aku off haritu so pagi tu hantar anak ke taska, aku ke UTC dulu renew IC aku yang dah sampai lekang plastic dan muka aku pun dah hilang dari IC. lepas siap dalam pukul 11 aku terus ke dermatologist Dr Ko kat bakar arang, SP. time tu dalam 11.30. turn aku dalam pukul 2-3 macam tu. tapi tak tau ke mana, aku lepak kat situ je lah. order mcdelivery makan dalam keta, pastu layan netflix sampai my turn.



there.. nampak tak skin tags kat mata kanan aku tu. kecik jek tapi sangat annoyed.




ni after laser. nampak bengkak sebab inject ubat kebas before laser.





dalam bilik consultation aku tanya lah mende factor yang jadikkan ada skin tags ni. Dr Khoo check aku nye skin tags and declare bende tu sebagai ketuat... tapi sangat rare ye tumbuh dekat eye lids. ewwwwwww puncanya sebab virus. I dont know what kind of viruses tapi I just want to let it go...

dia inject ubat kebas dekat bawah eye lids. seriauuuu weii tebayang aku sapa buat botox dekat muka neh. lepas inject dia start laser. of course aku pejam mata kan. tapi terbau hangit macam rambut... aku tanya Dr kene eye lashes aku ke tuh... dah la eye lash pun hidup segan mati takmau... kene laser lagi terencat pertumbuhan dorg kang... Dr cakap "I try my best to avoid your eyelashes now. dan aku pasrah je lah...

now? lega seleganya... balik tu memang rasa burning dekat tempat kejadian dalam 3-4 jam tapi dia ada bagi cream tube untuk heal kan bende tu... Alhamdulillah skang dah beransur sembuh... skang tinggal kuping je la bagi dia cure sendiri and no more skin tags lepas ni... 

btw, ada orang tanya apasal tak beli skin tags peeling tu jek. boh chemical tu pastu tunggu dia luruh sendiri. tapi aku sangat seram sebab kejadian dekat mata... kang masuk dalam bijik mata chemical tu dah 1 mende lain aku nak kena settle... and Dr pun tak suggest boh tang tu... kalau skin tags tu kat tempat lain boleh pakai chemical peeling...

so itu jek lah kisah aku dengan skin tags ni....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......