Wednesday, May 26, 2010

convocation memories....

pejam celik pejam celik... kalo dulu aku sgt kelam kabot menghandle & meng"spend time utk ari konvo now aku boleh la tarik nafas lega. everything is settle now... fuh.. kelam kabut gak sebenanya...
alkisahnya.....

planning mak n balong will join the club. & balong plak release his "new" car so xdek masalah la nak jalan jauh. time kat umah khmis tue aku n mak aku mmg da brainwash adik aku soh stay umah. of course la nie majlis formal yg membosankan kang bebal ke apa susah plak. budak 12 taon ke bawah mmg x dibenarkan masuk dalam dewan tue. my cousin pon aku da roger and abang amy pon aku da cancelkan stay ngan dia. kesian la coz he hve family to take care of.

memula adik bongsu aku cam da boleh digest my mom will leave her. tapi berat ati gak nengok dia x bapa sihat. esoknya ada kem solat plak. stat pagi jumaat dia da stat menangis da. mak aku da berat ati so tepaksa lepaskan aku n abang aku n sorang adik pompuan aku temankan. agak sedih la cozz aku sgt2 beharap mak aku boleh tgk aku naik stage amik skroll tapi camne pon diam je la. nak bolak kul 3, kul 230 baru aku prepare barang2..... bukan nak memberontak tapi berat ati. n keadaan aku time tue pon x bapa chat. abang aku pon. so dia bawak bestfriend dia sorg utk jadik second driver. aku mmg x bapa daya dah kot.

so mula la journey kami berempat. behenti kat tapah ja x sebab lapaq sangat then terus gerak smpai sg buloh sebelom dijmput oleh cousin aku. mmber aku yg bertiga plak dah lama smpai n melepak kat hotel. atas jasa cousin aku gak. hehehe baik betol cousin aku sorg nie kan... smpai2 x smpat rehat dia bawak makan & terus ke jamming studio. kat sana i met someone.... hehehe at first aku jmpak da bekenan because he show me his warm smile. sangat2 menarik...

he: jom tengok tv...
me: tengok citer apa tue??

pas aku tanya automatically he comes to me & grab my hand! biaq betoi mamat nie... berani betoi. tapi aku layan ja.. da umo dia pon around 5 taon. hahahahaha what a cute little boy!! love him so much. macam2 benda dia besembang and aku pon galak melayan. honestly he looks like Amal. melayan cakap dia wat aku yg penat gla2 nie hilang camtue ja. haha kan bagus da anak comel & petah camnie... oopsss da tebabas... x lama pas tue kami balik. berat ati nk tnggal tapi nak wat cane.... dia bawak plak ke uptown... jalan2 tgk barang tapi x banyak. smpai dlm kul 10 lebih kebanyakan gerai baru nk bukak. aku da stat penat balik. badan melekit2 mintak dimandikan. aku ajak semua balik then my cousin nak jmpak mmber dia sat coz da hal... k i can consider that.. dia ajak kuar minum pon aku da malas sebabnya PENATTTTT!!!!!

smpai tetiso aku dlam keta. bgn2 terus rasa panas semacam. angin x elok aku da smpai.... miskol my cousin soh cepat2. x smpai 5 minit dia smpai. nasib baik paham!!! muka aku da macam kanibal lapar org ha.. huh geram sebab penat. thats all. ein ngusik muka masam pon aku da x boleh nak gelak da....

smpai2 umah mmber dia (pmpuan) terus aku mndi sepuas-puasnya. pastue baru la otak aku rasa rest cket n boleh pkir normal... sembang2 kejap ngan tuan umah then aku tido. sok pagi kena bangun awal...

530 da bangun mndi, besiap. kul 6 da get ready nak turun bawah. ein smpai kami terus betolak ke hotel newton tue. plan nak betolak sama2 ngan mmber2. 4 bijik keta besama tapi yg smpai 3 bijik jer. aini hilang ntah sesat mana. hehehe katanya keta aku laju x smpat kejar. tp smpat jgk la dia smpai...

dalam sebok2 menunggu daftar tue nyembang dulu ngan mmber2 lama. then terus amik tempat beratur....

seriously.... at 1st i entering that hall dada terasa sangat sakit. menahan tangis.. coz i wish if my mom was here with me. even aku nye pointer x gempak mana tapi perasaan tue still ada. sebak beb!! hurmm... dpat tmpat duduk besembang2 ngan mmber sebelah hlangkan nervous.

fuhh!! for the 1st time join istiadat nie. menarik... tapi lama betol cozz ramai dpt skroll. no aku aja da 803. & im just thinking, patut la ramai penganggur kan... yang grad saja melambak2, job opportunities boleh dibilang. so nasib aku cena nie? xpa yg pnting abihkan degree dulu.. hehehe

kaki sangat sakit n lenguh. heels nie mmg wat aku bebal. yala nak bejalan bukan main payah.. at last smpai my turn sempat gak besalam ngan beliau datuk pahlawan. hehehe pas abih suma2 aku terus kuar carik adik aku n my mmber. masa tue muka aku da stat cemberut balik. macam nak kaki ayam ja. mmg sgt lenguh. mmber2 plak sat2 panggil begambar. tepaksa tahan perasaan. abang and cousin aku plak belom smpai. cepat2 setelkan keja n terus balik ke parking. masuk2 keta terus buang kasut. aduhhhh!!! sengal sgt rasa kaki nie. macam nie watpa aku nak susahkan badan. kesian betol... huhuhu


aku pandang sijil2 aku... nie la hasil penat lelah 3 taon even x sehebat mana. but im proud of it. imagine if my father still here mesti dia jgk antara yg sibuk melihat n besama2 smbut kejayaan aku..

hurmm... balik rehat then balik ke ipoh. umah makcik. before that sempat melepak ngan adik petama aku yg stay kat cheras. ke ipoh pon sama hal penat. smpai2 tgk makcik dah prepare makan. pehhh!!! masa ditunggu lagi. hahahaha sama2 ngadap then melayan sepupu aku si amal sorg nie. pangai x ubah2 even taon depan da nak stat skolah... mmg amal nie sgt mirip ngan budak aku jmpak semalam. sgt2 sama even perangai n muka.. iksh3... sakan...

esok pagi, breakfast nasik lemak, ciap2 terus balik umah. rehat2 sembang terus tido smpai petang. tue pon nasib mak aku kejutkan.... nak balik umah sewa cam x larat sangat so aku wat decision betolak awal pagi esok ja...

fuh... the end!! actually ada cita2 tesorok lagi tpi xkan nak story suma kan... hahahaha

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......