Monday, March 19, 2012

jaga tepi kain sendiri

pagi tadi siapkan bayi 7 bulan. tukarkan lampin selepas dia siap ber"jamban". merengek pulak mintak didukung walhal aku sibuk nak tolong makcik. alkisahnya sambil berdukung sambil bukak pintu utama, angkut beg-beg. 6 bijik semuanya..

1. beg sekolah agama akmal
2. beg sekolah harian akmal
3. beg baju baby
4. beg makanan baby
5. beg kerja makcik
6. beg susu makcik

sambil melepak di luar aku sempat perati jiran ni... wanita hujung 20-an. melayu yang cantik. hitam manis, tinggi lampai ala-ala model. siap nak hantarkan anak-anak ke sekolah. sekali ku lihat merokok pulak. moden betul ibu zaman sekarang.


petang ni... sekali lagi mata aku dijamu dengan permandangan yang kureng... si ibu tadi memaki anaknya di luar rumah. agaknya bukan aku sorang yang terjenguk-jenguk dari tingkap rumah meninjau (ehhh nmpak sangat aku menyibok) tapi kalau kau dah bukak volume 10/10 sapa tak teruja nak tengok drama free. sekali lagi aku rasa tak berkenan

anak-anaknya baik. sungguh.. tapi mulut lancang, dan sedikit kurang hormat orang tua. tapi sekali dilayan, ada nampak bagusnya. kalau elok dilentur, insyaAllah... budak-budak ni akan jadi manusia yang berguna. tetapi sayangnya persekitaran pulak yang hampa.... kesian..

sumpah aku simpati bebudak ni..
hanya doakan ibu mereka berubah.


p/s: ohhh lupa. aku pakai seluar. bukan pakai kain. baik aku jaga seluar sendiri. seluar orang terpalit tahi, aku pun kena berhati-hati

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......