Tuesday, March 13, 2012

miss the old days

tau-tau aku dah berjaya tamatkan ijazah.... CGPA tak gempak langsung tapi Alhamdulillah.... berjaya tu dah cukup rahmat dah. dan sekarag masih lagi dalam proses mencari kerja. memang sengal la jugak duduk rumah mintak duit kat mak je kan...


sebenarnya teringatkan kawan-kawan lama time diploma dulu. kalau la boleh berkumpul ramai-ramai balik kan... aku antara manusia paling gembira di abad ini. hehehehehe


1.  rasanya sebab dulu aku tak busy bercinta sama kot. so aku boleh nikmati hidup sebebas-bebasnya dengan kawan-kawan. seminggu sekali tak sah kalau tak keluar karoeke. tak kisah la busy ke hujan panas ke, yang penting karoeke tak pernah miss.. 


2.  aku jugak dulu kaki balik kampung. dan yang bahagianya kalau minggu ni balik kampung sendiri, the other weeks mesti balik kulim pulak. melepak dengan member-member sana. kawan yang maybe takkan dapat beli kat kedai runcit hatta kedai emas sekalipun. first of all of course my dearest cousin, nazri... diikuti oleh zul, wan, arip, akhbar.... yes mereka semuanya lelaki sebab tu la aku tak kisah nak berkawan. tak berkira, negotiable, dan tak mengada-ngada macam gadis zaman sekarang. asyik tangkap gambar dalam bilik sambil muncung bibir. eeerrrrggghhhh 


3.  perbezaan diploma dan degree yang paling obvious... aku meraung-raung bila koordinator nak pecahkan bebudak kelas aku dengan kelas lain. masa tu aku rasa macam nak gila... langsung otak tak boleh terima. bengkak mata aku... and masa sampai sesi perbincangan ahli kelas, one of my friends nyanyikan lagu khadijah ibrahim dan ramli sarip, doa buat kekasih... nyanian encik ashraf sharom buat aku sebik. sampai sekarang rasa syahdu kalau dengar lagu tu. tapi time degree aku rasa better pun nak pecahkan kelas. bukan sebab benci tapi malu bila ramai classmate aku selalu lewat masuk kelas. lecturer dah stat mengajar, baru sampai kelas. tak best gila!!!


sekarang semua dah berubah, aku dah ada pakwe, pikiran pun dah matang sikit, tak boleh lagi nak bertindak sesuka hati........ ya... aku cuma tak paham... macam mana yang aku bertindak sesuka hati tu... zaman diploma aku belajar menghargai dan dihargai... aku belajar kenal kawan, yag pada aku supportive dan takdek istilah nak tikam belakang, menipu, selfish, kotor, busuk dan sama waktu.. it is lovely memories..
hati memberontak untuk kembali.. sekurang-kurangnya aku nak rapatkan kembali dengan ukhuwah lama... but i know it only in my dream. kena hormat perasaan seseorang... walaupun jiwa tak berapa nak rela...


I just want to say that I really miss all the moment =")..
aku manusia paling beruntung.... terima kasih ya Allah untuk semua kenangan..

1 comment:

Anonymous said...

hi.. i'm nazri.. ahhaha terharunya. ahahhaha

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......