Tuesday, August 17, 2010

aku berjaya even sakit

tido semalam aku mmpi sakit perot yang amat sangat... bila fais kejut aku sahur baru aku perasan yang aku betul2 x sihat. dugaan bermula. tambah2 arini ada presentation. so pas telan pain killer, kejutkan kawan2 aku, aku paksa diri tido. puas jugak carik mood & bertahan Alhamdulillah class pagi aku boleh bertahan. presentation petang kul 2. masa balik class rehat 12-2 kawan2 aku tido aku tepaksa mengasuh anak jiran aku plak. apa mmpi dia hari nie nak mai umah & main macam2.. tapi x kisah sangat memandangkan aku pecinta kanak2.. 2 jam yang patutnya aku rehat dihabiskan dengan sofia tue.

otw ke class aku da rasa seram sejuk balik. alamak presentation!!! for readers info... Class tutor IR dikatakan killer presentation oleh kerana hampir semua group yang present akan di'reject' mentah2 oleh lecturer. yeah madam nie sangatla tegas & semua orang blur apa sebenanya yang dia nak dalam presentation. macam group aku da 3x present & semuanya direject. huhuhuhu kali nie aku kuatkan semangat even malas sebab dia bagi las chance utk present terbaik.

pas anta imah ke class aku gerak ke uk (unit kesihatan uitm) plan aku, aku nak amik injection sebabnya lebih cepat. if tnggu telan ubat, kurang2 setengah jam baru nak ok. tapi smpai2 uk tgk ramai orang... huhuhu skang da 2 lebih. class da stat da. aku mntak kebenaran dari nurse utk amik injection & potong q. tapi cara dia treat aku agak kasar aku rasa bila dia kata aku x dibenarkan amik injection tambah2 nak potong q. eh aku bukan sengaja la!! & why not taleh amik injection?? aku da tesangat biasa. terus aku bebal... duduk balik kat waiting chair. air mata jangan cakap la. siyes aku tetiba menjadik sangat emotional. mana la dengan sakit, treat pon ntah hapa2... pikir nak presentation lagi. mmg dalam ati ingat nak lari da dari uk. bek x payah amik ubat. aku pengsan tengah jalan baru depa tau. tapi tetiba kak tu kol doctor noreha discuss sal aku. terus aku dipanggil masuk. hahaha bahagia balik.

trough discussion & nego, dia setuju nak inject aku. Alhamdulillah, pas dapat inject, ubat, time sleep terus aku ke class. time masuk semua pandang aku semacam termasuk madam. hahaha class aku rasakan tegang sebabnya presentation time. turn aku pasnie. bila aku mntak slide dari imah utk tgk2 balik sumpah aku x nmpak apa yang tulis kat slide melainkan hanya pandangan kelabu... berapa kali aku tampar pipi nak avoid dari pitam tapi still x nmpak.. alamak apa jadik tatau...

smpai turn kami aku doa ja x rebah kat depan. nasib baik slide kat komputer besar so aku boleh nmpak lagi. & mungkin usaha aku nak present diredhai, nmpaknya usaha kali nie aku berjaya. setiap persoalan dia bagi aku boleh jawab dengan jayanya. serius time tu aku rasa aku bangga. even aku bagi time sleep kat dia show me that i'm not feeling well but at least aku bejaya pertahankan diri aku dari serangan soalan2 maut dia.
at the end dia cakap lebih kurang cenggini
"ok you may seat, even some point are not suitable but i can see your effort & u understand the question. still can be accepted."

& aku tersenyum bahagia.. hahaha kwan aku ada tegur muka aku berkerut2 depan class... yala ntah pain killer ke hapa dia inject sebab aku x rasa lega sangat tapi aku bahagia presentation aku running smoothly. balik2 umah aku terus tido smbil selimut litup. sejuk kena hujan.


p/s: kalau la balong rasa apa aku rasa skang... huhuhu musim ujan nie. aku harap sangat balong cepat hntar keta ke workshop.. susah rasanya skang...

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......