Sunday, August 29, 2010

bahagia ini harapnya berkekalan... amin~

mak: hah cakap dengan sapa tu?? siti??? apa buat keja pon x boleh harap. seluaq baju melayu emi xkan la x cam. x letak sekali tgk skang budak tu tetinggal dah x bawak balik asrama.

tesentap aku masa aku kol adik pompuan aku, som kat umah betanya hal permission bebuka puasa di menara. serius aku sentap + cuak + nak meroyan sekejap. peliknya tadi encik fais kol aku bagitau mak bag green light masa dia meeting dengan mak on phone. alih2 bila aku kol umah adik aku bagitau mak mengamuk. kata aku menggatal plak tu!!! aihh!!! she know me very well lah!! kenapa ayat cenggitu kuar dari mulut seorang ibu!!! hukhukhuk.....

me: bagitau mak xpala emi nak balik plak khamis nie. cuti mid sem lagi. xpala seminggu x pakai baju melayu. baju melayu lain kan banyak lagi... eh biaq betoi mak marah aku???

som: betoi la.. aku x larat dengaq dah nie. sekali aku kena merepek ( sayup2 dgr suara mak soh adik aku susun jadual esk skolah. aku telan air liur)

me: tapi tadi fais cakap green light...

som: fais?? dia ckp camtu?? agaknya dia x paham mak bagitau. tadi pon mak cakap mmg x ikhlas. mak sebenaqnya malas betoi nak cakap tadi. dah la mak x larat, pening balik dari SP.

me: abih tu... aduh... ang som betoi2 la... ang pujuk mak sat...

som: weh aku pon kena skali... nie aku becakap pon nyorok jauh dari mak xmau dia perasan.

me: wehhh aduhh... camna nie.... (otak gila serabut. muka gila cuak)

som: dah la nak p sana pakai baju pa? atas lutut?

me: hah?? eh mana ada.. pakai baju apa pon xpa la.. baju kurung ke, t-shirt pon boleh..

som: wooo ingat pakai skirt... "Mak, pakai apa pon xpa.. xmau pakai baju pon xpa.. hahahaha

me: (blurrrrr)

som: kahkahkahkahkahkahkahkahkah (okey skang aku serius sakit telinga bila adik aku gagah gelak lepas kat aku)

me: woooiii apa nie!! gila ka apa???

som: kahkahkah mak cakap sudah2 la belakon. kesian gila dengaq sora ang. ( kali nie aku dgr sora mak pon dok gelak)

me: woooooiiiiii pekena aku!!!!!!! apa nie!!!! xpa2 belakon x ajak... balik nie nak belakon skali. gila cuak!!! mak bagi green light la nie???

som: bukan takat green, bekelip2 lagi lampu mak bagi

me: yess!!! eh biaq betoi mak bagi. ang cakap la betoi2....

som: yala... tadi tu belakon. skang betoi. mmg mak bagi green light. mak tadi saja malas cakap. dia segan...

me: aik!!! biaq betoi.... fuh lega... hahahahaha

ok that's it!!! antara dialog aku ngan adik ompuan aku. & aku x sangka mak boleh main2kan aku smpai ke tahap nie!!! xpa mak... apa2 pon I love U sooooooo much!!! hehehehe mak pon katanya nak join buka puasa sponsor by my love kat menara... yeahhh!!!

oopppsss Alhamdulillah... harap2nya... ini yang terbaik...
InsyaAllah...

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......