Saturday, August 28, 2010

perkara ini membuatkan aku malas tahap cipan

okey kali ni aku dah mula bosan... bebudak memang x boleh bagi muka tapi awatla yang aku nie terlalu bagi muka & cepat cair bila menghadap bebudak neh!!! aduhhh pening... macam tadik baru masuk asar, umah aku da bising ngan anak2 jiran yang nak mai melepak.. aku plak ngah kalut wat homework. then da dengar sora2 cilik panggil nama aku mntak bukak pnti belakang nak masuk main. memula bole consider, ku advice la cket cakap aku busy then soh depa balik dulu tapi hampehnya terus berebut masuk, gelak2 n lari sana sini. nasib anak orang kalo anak aku, akan ku nasihat elok2 smbil ketam aku slow2 kepit tepi perut. hahaha... ok lah aku kena consider bahawa umo depa baru mencecah 3 taon, perwatakan comel + cute membuatkan aku mengalah. tapi if suka2 ati bukak sana, pegang sini, pijak bantal tilam aku aku da stat rasa angin sepoi2 x reti bahasa kuar ikot telinga aku... ada plak berebut highlighter aku nak kaler tangan. hah hot temp!!!!!

but the problem is... i have no idea on how to express my ANGER!!!! bengang, penat, malas, & sama waktu dengannya, macam mana nak melayan 3 org kanak2 yg belom cukop umo nak paham what is do & what is don't. cakap pon da x bawak papa makna.

akhirnya aku berjaya menghalau mereka secara terhormat. aku bagitau aku nak kuar umah ke kedai, so depa boleh balik dulu. so bila da pakat2 balik aku ingat dunia dah aman. pintu aku ciap lock dah tetiba bunyi lagi ketuk pintu.. kedebum kedebam macam pintu umah aku da nak runtuh.. (tangan kecik pon tenaga boleh tahan). aku wakilkan kawan aku bagitau depa yang aku xdek so senyap la sekejap. ohh by the way kanak2 itu hanya berani masuk kalo aku ada kat umah..

so aku amik masa tu untuk semayang tapi x smpai seminit bebudak tu kedebam kedebum pntu dapur lagi smbil jerit nama aku. memang sangat bising. risau aku jiran2 kuar ke hapa. siyes semayang aku x kusyuk langsung. payahnya YaAllah... dunia aku da hilang privacy.. oh tidak!!!! agaknya da penat tangan kecik tu dalam 10 minit baru pakat lari p tmpat lain. owhhh saat bahagia aku da smpai...

esok2 xtau lagi... petang2 nie pon xtau lagi.... aku mula muak ngan bebudak2 cnie... adehh!!!

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......