Sunday, March 27, 2011

sakit gigi


Adik aku si emi, sakit gigi teruk la jugak. Sakit gigi tapi nak manage diri malas. 3 4 kali aku disuruh mak bancuh air kicap + asam limau, ubat tradisional untuk hilangkan panas badan as result kurangkan sakit gigi. Padahal benda alah ni mudah sangat nak prepare. Tapi adik aku manja… sekali tu aku usik je emi

Mak: ti bancuh air kicap bagi emi

Me: ang ni manja la emi……

Mak: ti kata la macam tu…. Ni bukan manja x manja… sakit gigi tu teruk tau tak. Ni pun mak tengok emi ok lagi. Kalau mak bising2 macam ni siapla..

Me: aikkk ti kena plak??ti tau la sakit gigi sakit.. tapi semua benda dia kita kena manage ni… manja la tu..

Adik aku asyik mengeluh ja kat meja makan… ya2.. aku & mak paling prihatin skali. Kesian sebenanya… pagi sabtu da bawak ke klinik gigi mintak pain killer.. harap2nya pasni okla....

1 comment:

Anonymous said...

ahahhaa.. aiy0o... hahahha hg cepuk sekali si emi tu. ahha

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......