Sunday, January 31, 2010

DUGAAN........!

minggu nie planning xmau balik tapi tetiba makcik mesej cakap nk balik kampung so aku pon tukar plan..

da besau panjang cezen aku sorg nie. akmal harris. tapi pangai huh sama ja. da 6 taon. da makin pandai cakap. xpa la....

arinie sabtu. pagi bawak mak and makcik p market. dalam keta depa da tegur keta aku tayar bunyi pelik. yala aku da merungut aritu tapi mak maca kurang peduli nie da naik and rasa sndiri baru dia sedar. huhuhu malu tau bunyi nie. pas antar dpa balik aku mntak permission p workshop. mak aku bagi so aku blah plak p kola ketil. antar keta petang baru siap. aku tinggalkan dulu.

dalam kul 3 aku teringat yang aku nak p expo kat baling. dengar citer da jual kasut crocs. aku mmg sedang mencarik skang so ingat nak p ushar2... tapi bayangkan dok dalam umah pon rasa membahang xkan nak kuar ngan moto. keta aku masuk workshop... keta balong?? that's not good idea. keta makcik?? ohhh tidak.... las2 beranikan diri mntak keta balong. ngan senang ati dia bagi permission. cuma dia cuak cket aku nie pandai ke bwk keta xdek power stereng... ek elleh dulu blaja keta stereng besa gak... huhuhu so aku ngan adik pompuan aku beciap... amal da merengek2 nak ikut aku wat muka poyo... woo jatuh la saham bawak budak.. hahahaha

bawak sekerat da bau cam hanget semacam ja. ku da stat cuak... hah sebelum tue memang x dinafikan sgt susah nk bawak keta sekor nie. adui aii... smpai kat kompleks sukan aku benti sat nak cek tpi enjin terus mati.... then adik aku perasan yg enjin da bekepul2 asap. alamak panik la gak. terus ku kol balong tapi kena marah plak. hampeh betol... dia bawak xdek hal tetiba turn aku rosak macam2. dah la panas kena merepek camtue plak bengang siot!!! dah menda nak jadik nak wat camna. las2 dia soh aku lepak situ 1 jam before dia smpai. huh nyampah3x!!!

adik aku blah p kedai carik minum while ak jaga keta. da sekat sejam aku try bukak rupa2nya air kering kontang. td aku da cek temp tgk metre dia ok ja pon. at same time abg aku da smpai. haaa ayaq kering!! nie keta ang awat x cek sndiri. huh dia wt muka macho ja cek keta... da isi ayaq (kebetulan aku park depan surau) baru perasan da benda bocor. abang aku p beli plak. 5 lebih baru siap. mak dah kol soh balik. uncle workshop pon ckp keta da siap. tnggu aku amik ja. pecut balik pas repair. mak da tnggu depan umah. hah crocs ke mana apa kemana... huhuhu

makcik xdek p umah makteh. aku amik ati tnya napa mak x join.

mak: betuah punya anak. aku tnggu nie nak bekalkan nasik la. nak banyak mana.
me: hah yaka.... tie boleh wat sndiri pa... hehehehe

tue la mak aku. marah2 pon concern ngan anak2... da bekemas aku kol balong rupa2nya dia da kat kola ketil soh aku drive ketta dia p sna tukar.... ciap2 suma bekal aku letak kat kusyen sebelah driver. bawak laju gak memandangkan abang aku pantang gak tnggu org. dalam dok follow bontot keta org tetiba dia brek mengejut. sekali aku n nasik2 tebang. waaaaa....... nasik daging kawan2 aku jatuh tmpah kena karpet abang aku!!! bala gila la aku... sedih lagi la mak aku bekal penat2 aku tumpahkan... atas karpet keta balong... aduhaiii..... sedih + bengang + panik + risau suma ada becampur2...

smpai kat workshop abang aku smpai. dia amik helmet nak letak dalam keta.

me : aaaa balong... (abg ku da nak bukak pintu da kalih ke arah aku)
him: apa???
me: aaaa........... adui...

dia pndang dalam keta lama macam da boleh agak something..... aku da mengelabah kat blkg dia.. dia pndang aku lama...

him: ang watpa...... kat keta aku...

hahaha lama dia tnya aku mmg menggelabah nak cakap x lepas. las2 dia gelak ja... aku pon gelak sama tutup gugup. pas explain dia senyum ja... YAALLAH... ini balong aku yang sangat budiman... dia x marah ka? knpa dia senyum ja... las2 dia kata xpa balik dia nk cuci.. malu plak cuci kat workshop nie.. aku just say sori. xtau nak watpa dah...


huhuhuhu nasib kurang menyebelahi aku kali nie. da la terbang 200 repair keta (claim kat mak balik) penat pon penat macam wat keja sesia ja. huhuhuhu...

xpa len kali aku akan carik balik crocs tue... hehehehe

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......