Sunday, June 20, 2010

nukilan dari anakmu...~

dah terlambat ke? harap2nya tidak la kan... memandangkan baru semalam smbutan dia. heh aku da x alert sangat ngan smbutan ni sekarang....

so i wish happy father's day to all fathers all around the world... tanpa kamu
siapalah kami ini...

x lupa kepada insan yang teramat aku sayang, teramat rindu, teramat kasih, teramat cinta.... allahyarham Abu Bakar Mardzuki, my beloved dad in the entire world!! mata kabur seketika...

heh entry kali nie agak emosi.. hahah emosi la sangat..honestly i dont have any idea to express my emotion to all. tapi andai hati ini dapat dinilai... u can see how deep my feeling to my dad. he's everything...

terimbau balik kenangan2 lama besama beliau.. pe yg aku ingat la..... actually dia jarang stay umah sebab keja dia menyebabkan dia perlu out station merata. weekend yeah... so we spend time together, masak dgn mak kat dapur.. (skang mak da sorang2) jenjalan... selalunya playground la da aku & adik2 pon kecik2 lagi.. dia sangat prihatin menjaga anak2 dia yg 7 orang nie...



alkisahnya... 19/9/2002... khamis... pada tarikh itu, ketika aku di asrama bersiap ke sekolah petang, dismbut oleh sepupu aku, sesuatu sedang berlaku & aku kena cepat balik. totally have no idea what actually happened around me that time. seingat aku semua family aku sihat.. sampai umah baru dapat tau abah accident x dapat lagi diselamatkan.... the worst thing i've ever heard and cant believe that... at first... tapi malamnya bila jenazah smpai dan kali terakhir meihat wajah pucat abah, i realize that..... (sekali lagi pandangan kabur) jenazah terpaksa diuruskan oleh pihak hospital sebab keadaan yang agak teruk. tapi muka abah alhamdulillah xdek kesan papa, badan & organ dalaman yang teruk.

kali terakhir jumpak abah hari ahad masa abah hantar balik asrama. pe yang aku ingat masa tgh ikat tali kasut aku tesenyum sorg2 heran dalam hati sebab abah beria2 nak tukar telefon umah yg rosak padahal sebelum nie bebuih mulut mak suruh tukar tapi dia wat dekk... hari tue dia sndiri yg reccomend diri... sempatlla besalam & cium tgn dia..

masih ingat kenangan tu. takkan lupa smpai mati... & sebenarnya smpai skarang aku masih berharap 1 day he will back to our family even it's imposible.

untuk abah... x tertanggung rindu..rest in peace... semoga tenang tanpa gangguan disana... because u're the best! Al-Fatihah....

rasakan di hatimu...
secebis kasihku...
yang kian merinduimu...
biar kau tiada di mataku...
asal kau bersama Penciptaku...
juga Penciptamu..
yang menjanjikan...
pertemuan denganmu...
di syurga milik Yang Satu...
ku tunggu saat itu...
agar terubat segala rinduku...

p/s sebenanya kisahnya panjang... tapi short-cut kan.... sebabnya... biala rahsia

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......