Friday, June 4, 2010

what I hate most!

semalam otw balik kampung antar adik aku.. banyak benda tak kena. rasa nak marah semacam ja. ditambah2 dengan cuaca panas.... tekeluar idea... nie antara list what i hate most in my life...

1) BILA ORANG POLITIK BECAKAP...
nie case pertama... ntah kenapa aku cepat panas bila orang2 politik kuar TV n merepek macam2... aku pon nak merepek skali.. tmbah2 bila dekat2 election... mengaum macam2... tapi ntah betol @ x. mmber aku pon heran kekadang bila tengok news aku cepat complaint... aku pon x paham tapi mmg rasa gampang ja tengok mereka2 nie berkobar2 cakap... hurmmm....


2) BILA KETA LEMBAB PAKAI LANE KANAN
Hah nie 1 hal!!! memang aku hangin 1 badan if drive "makan angin' tapi follow line kanan. ntah hapa2 makhluk2 nie especially kalo aku ngah rushing. aku antara pengguna jalanraya nie menyeru la user2 yang lain, even keta apa lagi gempak dari aku nye.. tapi setakat nak jalan2 tue elok la pakai line kiri. orang pon x tmbah dosa petang2 maki korang. serius!!! if bagi laluan xpa gak nie donno ja... iksh!! memang!!!!

3)BILA KENA TUNGGU
i hate waiting... yeap!!! sebab tue kalo ke bank, post office, or tmpat2 yg kena melangut berejam aku akan carik inisiatif menghilangkan buhsan. selalunya newspaper, manga, mag, & what so ever kind of books as long as aku dapat elak dari rasa bengkak hati bila smpai kaunter. dulu time memuda belia ulang alik balik kampus tnggu bas tue la keja aku wat. kekadang aku kol terus abang aku soh meh jmput & antar... hehehe~ skang turn aku plak jadik driver kat adik2 aku.

4)BILA KENA MEREPEK
haha nie my weaknesses yg paling2 x tahan... kalo mai mood aku x baik aku akan wat muka bosan bila dengar orang membebel lebih2... memang spoil... x payah merepek marah2... tegur bebaik... i will listen and learn from that. untill now, mak aku sorang je kalo marah aku x melawan, cekgu2 pon diam gak even ati nie meraung2.. tapi kalo orang lain... tidak....!


5)BILA BANYAK TRAFFIC LIGHT
ntah hapa dosa traffic light, tapi kekadang rasa nak langgar ja.. hahaha sejak aku jadik driver nie & berulang alik dr SP ke Baling & Kulim also... aku jadik muak ngan traffic light. adui aiii...


6)BILA AKU STRESS
kesimpulannya mudah... menda kat ataas tue xkan belaku kalo aku x stress, mood baik jangan cakap, dalam suasana harmoni & aman. seriously... aku agak susah nak manage stress, selalunya kalo telampau melampau i will cry, pastue tido.. ehehe ngadu kat DIA so i will be much better...


so what's your point of view???????

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......