Saturday, November 26, 2011

tahniah sahabat.... be a good wife

teringat kira-kira 16 tahun dulu masa mula-mula aku masuk mendaftar kelas 1 berlian... aku duduk kat kerusi ditemani arwah abah dekat sebelah then sorang budak pompuan kecik terus tanya nama aku sapa... aku jawab "siti balkis". that was my first conversation aku dengan member aku sorang ni dan jugak dia member pertama yang tegur aku dalam class. Syafinaz binti Ismail namanya... tu kisah masa memula kenal.....

di kantin, dia jugak la yang announce kat orang ramai bila aku bagitau dia aku pandai baca paper bila dia nampak aku belek pembalut nasik lemak. yang aku ni melopong taktau apa-apa. rupa-rupanya bebudak baya aku time tu boleh baca paper macam miracle la... heheh bijak tak aku??

dan..... beliau jugak la antara kawan terbaik aku time sekolah rendah.. dari darjah satu sampai darjah tiga aku dengan dia berlumba-lumba dapatken tempat pertama dalam clas time exam. kalau aku no 1, dia akan no 2, dan macam tu la sebaliknya. bila masuk darjah 4, kami kembangkan gang... syahirah, nor syamimi, syarifah nasuha, fareqah, zaidah, jannah, syafinaz dan balkis (ehhh itu aku... hahahaha)

benda paling nakal kami buat bila gang kami salah paham dengan statement ustaz aku, nama ustaz musa. sebab salah paham la gang-gang aku develop team bola sepak perempuan. time tu aku darjah 6 (2000).then kami collect duit beli hadiah tupperware, pinjam bola sekolah. buat liga lawan bola sepak antara team kelas aku 6 berlian dengan team kelas 6 nilam... lawan dekat padang sekolaj menengah. last-last teruk kena tazkirah balik oleh ustazah sekolah.. hehehehe

banyak kenangan aku dengan dia. masuk sekolah menengah kami still sekelas tapi time tu dah x berapa rapat sebab aku duduk asrama, dia duduk luar. tapi kami still rapat.. naik tingkatan 4 kami dah tak sekelas tapi kalau jmpak tu ada ja benda nak disembang n digosip... kenangan macam tu xkan aku lupa...


kenapa aku tetiba feeling-feeling nak bercerita pasal kawan aku ni... hahahaha sebabnya hari ni dia dah pun bergelar isteri orang.. aku ni je terkial-kial lagi taktau arah tuju...

so pinat... selamat berkahwin... selamat pengantin baru.. be a good wife.. syurga suami dibwah telapak kaki suami... tinggalkan perangai gila-gila anda dan belajar menjadi isteri dan bakal ibu.. hohohohoho friendship never ends!!!

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......