Wednesday, November 30, 2011

confuse.... confuse.....confuse.....

aku sedang confuse sekarang. kenapa makin merepek-merepek nama-nama bebudak kat fb sekarang???

contoh je eh.... kalau tetiba tersama mintak mahap la... x bemaksud...


ieeyyfa telletubies

dieella ieellaa lalink


ayeen are-tine


aq budax naqhal


baby eshya


arggghhhh banyak lagi lah.. macam-macam perkataan pelik sampaikan kadang nak menyebutnya tepaksa berkerut-kerut dahi. macam baru belajar mengeja... hahaha

it really shows that how creative our generation now in preparing and adding new vocabulary. lagi satu aku rasa tujuan depa nak bagi kita terberfikir la kan... apakah maksud di sebalik gelaran-gelaran macam tu.

tapi bila difikir-fikir lebih mendalam, apakah rasional di sebalik letak nama-nama macam tu??? adakah mereka merasakan mereka cool dengan panggilan macam tu????

entah-entah di name tag sekolah nama real mereka adalah

khadijah

aminah

sakinah

markonah


well....well.....well..... adakah mereka merasakan nama-nama sebegitu adalah kekampungan??? tapi sekurang-kurangnya ada maksud yang mulia bebanding dengan nama entah apa-apa yang diorang letak dalam fb kan. aku cuma pelik... trend bebudak sekarang ni makin lain macam aku nampak..

itu belum lagi nak cerita bab profile picture dengan gambar-gambar dalam fb. bajet comel.. ehhhh ok2 memang anda comel... sori... hehehehe

cuma kekadang aku tergelak sesorang... yela semua bajet comel... hihihihhiihi

cuba pikirkan rasionalnya..... confuse kan?? hahahaha

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......