Thursday, December 22, 2011

kelas yang terakhir pada hari ini untuk zaman degree..........

hujung-hujung zaman diploma dulu mak aku ada cakap x payah la kot sambung degree lagi, cari keja dulu tolong adik-adik.. dan aku pun tak mengomel panjang, just bersetuju....... tapi ada sekali mak aku tanya kalau sambung degree berapa lama, aku cakap dua tahun. terus dia suruh aku further study terus lepas habis diploma. dan seperti biasa aku pun isi borang online untuk further.... Allah dah rancang yang terbaik untuk aku... supaya aku dapat pengalaman berharga, kenal kawan-kawan baru, belajar benda-benda baru...... dan pastinya it's a learning process.... zaman degree aku lebih open minded dan banyak benda yang membukak mata dan minda aku tentang hidup.


dalam dua tahun ni........ memang macam-macam benda berlaku dalam hidup aku. reformasi group-group dalam class aku berubah-berubah tapi aku, ana, imah, fut dan new comers which is aini remain in the same group. pertelagahan kelas yang kuat amalan asobiah, hidup berpuak-puak, kutuk mengutuk, benci membenci.... serius stress tu terasa sebab hidup dalam benci-membenci ni memang hati takkan tenang........

1 and half year berada dalam keadaan class yang tunggang langgang. group sana benci sini, group sini menyampah sana... aku rasa time ni semua orang tengah carik chemistry antara 1 sama lain... develop group, pastu bubar create new  group. macam process to develop team members. ada yang berkawan hanya untuk kepentingan peribadi, berapa kerat yang carik member yang boleh susah senang bersama-sama????

and semester terakhir inilah kemuncak untuk segala-galanya... orang yang aku sangat jarang tegur sapa, boleh claim antara member terbaik, dapat spend quality time bersama-sama, group-group yang penah aku pandang serong sebelum ni dah boleh kamcing sikit-sikit... fantastic sangat!!!

and here I am... ini hari terakhir bersama... i wont forget all this moment. sakit jatuh bangun sama-sama. walaupun ada rasa benci, iri hati, dengki mendengki... but trust me, sesekali kita tetap akan tersenyum bila mengenangkan gelagat di zaman degree ni.


macam mana aku cakap benci, aku tetap sayangkan zaman degree aku... dan takkan menyesal kenal kawan2 BAS aku... u're great!!!

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......