Thursday, December 29, 2011

perasan tak?

kadang-kadang perasan tak kalau kau ditimpa masalah... tak kira besar atau kecik, ada tangan asing menghulurkan bantuan dan simpati. maksud tangan asing ni ialah orang lain yang kadang-kadang takde kena mengena sangat dengan life kau. contohnya macam kawan sekelas tapi sumpah tak rapat and besembang pun hal-hal yang penting je macam tu. tapi bila kau dapat masalah dia antara orang yang akan ke depan untuk back-up kau..... dan harusla kita tau kan bila dah kena masalah ni automatik diri sendiri akan susah apatah lagi orang yang terheret sama dalam masalah kita. dalam masa yang sama terpaksa menyusahkan diri untukorang lain...


sebenarnya kes macam tu pernah terjadi kat aku. as simple aku admit aku ni memang trouble maker, cemerkap, loklaq, penambah masalah.... hahaha tapi kadang-kadang aku rasa aku innocent... yala kita tak penah mintak untuk buat silap tapi entah kenapa asal terlepas pandang sikit terus musibah... mungkin aku kena lebih fokus..


tapi Alhamdulillah setakat ni banyak sangat tangan asing yang tak segan silu hulurkan bantuan dan simpati... kadang bukan sikit pengorbanan tu tapi Alhamdulillah aku apreciate sangat.... tanpa disangka, tanpa diminta sampai kadang aku si trouble maker ni jadi segan... tambah dengan kawan-kawan yang setia....


memang perancangan Allah sentiasa terbaik...... cuma aku pegang pada 1 hukum ni... ringan-ringankan la tangan untuk bagi bantuan pada orang lain so dengan perangai trouble maker macam aku, ianya satu anugerah semula bila orang sekeliling takkan tinggalkan aku sendiri dengan masalah yang memang aku tak sengaja cari. heheh

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......