Wednesday, April 6, 2011

Dunia akhir zaman

ter"panik" aku seketika tadi malam dalam class ganti bahasa Arab waktu ustaz terangkan serba sedikit mengenai Dajjal Al-Masih. malas sebenarnya nak menempek artikel pasal si dajjal ni... pakcik gugle melambak.... so clik je k.

kadang2 kita mudah terlupa & terleka dengan cerita keduniaan yang tak pernah habis. gosip, fitnah, ketawa tak tentu arah... aku pun golongan macam tu. so sesekali bila diingatkan tentang kebenaran kiamat, dajjal, pintu taubat... memang buat manusia gelisah. tak banyak, sikit pun jadik la... at least rasa keinsafan tu timbul jugak kan....

dajjal, Allah kurniakan dia pelbagai magic, kuasa, untuk memesongkan manusia...

contohnya: mungkin bila sorang manusia ni tenggelam timbul imannya, mintak bukti, if betul dajjal ni tuhan, so hidupkan balik mak aku yang meninggal... dengan kuasa Allah mak dia boleh hidup balik macam normal & berllari2 peluk anak ni... x ke merunrun jiwa sanubari tu... if aku kat tmpat tu mungkin aku jugak terpedaya...

batu, pokok2 berkata2 in that time. memang magic kan.. Kuasa Allah memang x dapat dinafikan lagi. harapnya aku bukan generasi yang kena mengadap benda2 macam tu. sebab takuttttttt.......


p/s: aku x sure readers paham ke idak tiap2 entry aku ni.. hahahaha syok sendiri gamaknya...

1 comment:

Anonymous said...

aku paham sebab aku baca kisah2 ni.. hebat tak? ehhehe

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......