Monday, February 14, 2011

Jauhkan aku dari manusia sebegitu

hari yang separuh memenatkan. lepas kelas follow member isi minyak di Caltex lembah bujang. dalam tengah makcik mengisi minyak nampak la dua orang mamat dengan moto kapcai. gaya ala2 mat rempit. muka pun x berapa boleh tahan la..... antara skrip yang sempat terakam dalam ingatan aku

mamat poyo: apa ingat orang menipu ka?? betoi la nak bayar. bukan nak menipu. semua orang kenal la.. nah ambik ni.... ( hulur 2 ringgit)

pakcik stesen: ...................... (diam apa x cakap. just sambut duit & simpan dalam laci)

mamat poyo: tau x *****  tu aku kenal la.. dia keja kat ******. pakat kenal la aku. xkan menipu la.....

pakcik stesen: .................  (muka rilex)

mamat poyo: ni nak bagitau.... jangan belagak sangat la.... nnti buat orang bengang mai bakar kedai ni.. x susah mana la........

lepas tu mamat tu ters blah. pakcik tu paling ke arah aku & senyum kelat...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


boleh tangkap tak situasi kat atas??? dalam kepala aku terbayang kejadian sebelum ni. mungkin mamat poyo tadi lupa nak bawak duit isi minyak. mungkin dia kena sound dengan orang stesen minyak ni. mungkin jugak dia orang2 sini tapi orang kenal ke"poyo"an dia so malas nak bagi muka even dia isi minyak 2 ringgit. xpun duit tak cukup. selalu dah buat hal sebelum ni kan....

pendek kata apa2 lah masalah kau sebelum ni tapi aku rasa memang puncanya dari kau kannnnnn????????

pendapat aku adalah kalau betul situasi memang macam tu. nampak sangat biadap x biadap mamat poyo ni. setakat nak tunjuk jaguh kampung tak payah la kot.

aku carikan tok mudim sunatkan kau lagi sekali nak???? berani sangat kan.........cakap mengalahkan apa lagi nak bakar kedai segala... aku mencikkkk sungguh manusia macam tu. sama jugak mamat poyo yang ugut nak bunuh aku time PLKN. hebat sangat ke manusia2 ni??? hebat dekat dunia je la... asal ada tenaga lebih sikit riak!!!!!! annoying gila!!!

aku x pasti macam mana golongan2 tak sedar diri ni nanti nak menjadik ketua keluarga & nak membimbing anak isteri memasing. doa aku, harap mereka sedar diri. dan paling aku harapkan, golongan2 ini dijauhkan dari hidup aku. I want someone that can guide me in right way. Amin..


p/s: salam maulidur rasul.. hayati perjuangan baginda... selawat & salam untuk baginda..

No comments: