Saturday, February 19, 2011

karya pertama

"macam mana saya nak buktikan pada awak yang saya tersangat sayangkan awak.... tapi pada masa yang sama saya tak dapat tinggalkan orang-orang yang pernah bahagiakan saya sebelum awak hadir dalam hidup saya???"

Lisa termenung di jendela.. melihat kanak-kanak bermain girang di halaman jiran sebelah rumahnya dengan pandangan kosong. ya kosong!!! jika boleh mahu sahaja fikirannya sekosong-kosongnya sampai jadi biol kata budak-budak muda sekarang... tapi masalahnya bagaimana???

nada dering lagu korea sekali lagi menggangu konsentrasi Lisa yang masih ralit melihat kanak2 di luar ramai2 menyani lagu nenek2 si bongkok 3. lisa menghelakan nafasnya...

"ya awk..." lisa memulakan bicara

"Assalammualaikum.... dah lupa ya..." suara di sebelah sana mengusik. Lisa tersenyum sumbing.." baik budi pekerti.. layak ke aku untuk dia...."

"waalaikumussalam wbt.. awk dkt mana ni??"

"baru sampai tempat keja. awk dah makan?"

"errr... dah tadi"

"k la nnti saya kol lagi. keja da menunggu ni. take care ya.. love u syg"

"love u too"


ya... lelaki ini teralu baik untuk dikhianati. Lisa tak sangka perasaan yang lebih kepada saja suka2 menjurus kepada perasaan yang lebih mendalam sekarang. beliau tidak sangka sekebal2 kereta kebal, boleh jugak rakyat2 mesir melepak tanpa perasaan takut. ahhh apa aku merepek ni...

Helmi, lelaki yang kini berjaya menakluki hatinya kini. Lisa bahagia tetapi masa yang sama Lisa takut dengan bayang2 sendiri.... biasala lelaki.. mula2 memang la sayang, memahami, tapi sampai bila helmi dapat bertahan dengan sikapnya?

Lisa, gadis ceria, sesiapa boleh jatuh sayang dan menjadi mesra alam ketika bersamanya. perwatakannya menyenangkan hati sesiapa sahaja. kaum2 ibu mudah menjadikan beliau calon menantu terbaik, kanak2 juga menyukai sifat kecomelannya, apatah lagi kaum2 jejaka yang ke"boring"an asyik dibebel oleh makwe masing2. boleh hilang masalah bila bersama cik lisa sorang ni...

Lisa faham helmi banyak mengalah dengan sikapnya.. ini kerana lisa banyak memahami dan pandai mengambil hati dengan tawa manja & gurau senda di saat helmi dilanda masalah... tapi helmi juga ada egonya. helmi tidak suka lisa terlalu bergaul mesra dengan mereka2 lain. tapi pada masa yang sama helmi takut meluahkan kerana risau lisa akan menjauhkan diri....

"lisa baik dengan semua orang. lisa tak boleh tinggalkan kawan2 lisa demi awk... lisa selesa bersama mereka..."

"mie faham syg. tapi jangan la terlalu rapat sangat. mie tak suka awek mie mesra sangat dengan lelaki lain"

"tapi lisa sayangkan mie"

"hmmm..."





cinta itu ibarat nyamuk menggigit.dibiar sakit, digaru sodap!!!!





p/s: perlu ke helmi bersabar dengan perangai lisa???

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......