Saturday, February 19, 2011

pre-basic day

sabtu 19 february 2011, kelab BASiC mengadakan pre-basic day dengan tiga objektif utama

  1. mengeratkan lagi hubungan antara pensyarah dan pelajar
  2. mengalu-alukan kedatangan ahli2 BASiC yang baru
  3. meraikan part 6 sempena semester terakhir mereka di UiTM
dan kesimpulannya tak ramai pon member2 yang turun padang. aku pun memang bercadang malas nak berpanas tapi oleh sebab BASiC tekong sendiri yang mesej jemput harusla aku tunjukkan muka.. hehehehe dengan tema serba merah bagi part 5, pagi dalam pukul 8 lebih aku da bersiap. kalau semalam macam x banyak semangat tapi pagi ni gediks pulak rasanya nak ber"exercise". lagipun dah lama x keluarkan peluh ye dak....

9 lebih aku dah mencanak dekat padang dengan panas2 pagi. pedih la jugak belakang den ni tapi kuatkan semangat. naik ke pavilion sorang pensyarah bisik dekat member aku bagitau anak2 dia nak turun padang dengan pelajar2. ke mana pun keja nursery tak lepas2 dari hidup aku ye dak. hahahaha dengan rileknya aku mengheret 3 orang kanak2 around 8-2 tahun ke tengah padang tengok pelajar2 main hentah apa kemenda game. lalu sebelah tekong BASiC....

he: balkis, good morning!!

me: hahah morning.... pagi lagi ke ni....(cuaca panas buat aku lupa pagi ke petang)

ok tamat... anak pensyarah aku ni stil nampak malu2 tambah2 si kecil sorang ni. terkedek2 kakak dia umur 6tahun nak dukung endahkan aku si mesra kanak2 ni. cehhh!!!!

sampai tengah padang tak sampai 2 3 minit tetiba sorang classmate aku terus grab budak kecik tu letak atas dukung beliau... ini bikin gua panas... budak tu terus buat muka sebik2 segaa mintak turun... kamu kena belajar banyak2 ye sedari if nak tackle hati kanak2 . jangan main grab je. mau melalak budak tu tak ke jadi huru - hara suasana.... owhhhh baru perasan ada pensyarah di sebelah so kamu cuba menunjukkan sifat mesra alam kamu... okey2.... saya faham sekarang.

menunggu ketibaan member aku berdua datang dengan anak jiran. haa datang pun cik sofia ni. selalu sangat meragam nak follow so aku bawak kan sekali tengok dunia kakak2 dia ni.

apa la aku merepek kan... okey pasal BASiC day.. banyak la jugak aktivity antaranya isi air dalam botol, (yang aku nampak). apa lagi ntah la... lain2 aku begambar & makan

lepas makan pagi, aku melayan karenah anak2 main belon segala tetiba sorang mmber senior aku dari part 6 ajak join main treasure hunt. puas nolak tapi x dapek nak nolak lama2. last2 besetuju. tnggalkan anak2 dekat pakar yang lain.. hahah

pengalaman main???? sangatttttttttttt tak best!!! check point ntah hapa2... paling tak tahan 1 chek point tu suruh makan telur mentah2 hokey!!!!! at least kau bagi la separuh masak.... aku ni group semua pompuan. pastu kena carik 6 bijik belon. group aku dahla last group yang dilepaskan. nak carik menda lagi kalau belon semua da takkdek... last2 lari dengan dapat sebijik belon ja... ada aku kesah....

matlamat masuk of course la nak menang..... best tu best la jugak kan... lepas main terus balik rumah mandi... dan sekarang mengadap lappy dengan asignment melambak tak siap pagi... ohhh noooo!!!!!

gambar nnti rajin aku upload. kawan aku nak tapis2 dulu

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......