Sunday, February 20, 2011

yess...pujian patut dibangga

petang memang aku dah habis energy. lapar tapi mengantuk sangat. so pentingkan tido dari makan. sebab kalau makan then tidor sangat tak bagus. member aku nak pelawa belikan makanan pon aku geleng kepala sebab dalam kepala takda makanan yang berkenan kat hati. serius benci keadaan macam ni. benci selalu bergantung makan dekat gerai2 makan luar. alangkah bagusnya kalau dekat rumah kann...

bangun maghrib dengar hujan renyai2... aduhhhh teringat petang tadi balong datang rumah sewa ambik kereta bawak balik. nak repair katanya. so macam mana nak keluar makan dengan keadaan cenggini....

kuatkan semangat, tabahkan hati... lepas mandi segala aku letak nasik bukak fridge, nampak ayam + ikan... sambar ikan, goreng separa masak, sambung buat masak kicap. itu aja yang aku mampu sekarang...

member aku dah beli mi kuah untuk diri dia. aku tak sempat pandang sebab rasakan ikan masak kicap aku lebih seksi dari biasa. demm!!! x cukup garam ni rasanya......tapi lantak la kan... hahah tengah makan tetiba member aku mencelah.

she: suap sikit. aku takut nak makan mi terus sebab lapar sangat. takut muntah lagi...

me: eheh ok.. tapi.... macam tak best sangat la weh....

lepas masuk mulut, mata kawan aku jegil semacam.... aku da cuak gila!!!

she: sedappp.... (sila baca dalam nada lembut tapi memikat)

me: hah????

terus dia ambik pinggan kosong, ambik nasik bersila sebelah aku. mi kuah letak tepi dulu... hahah bangga tak bangga tak?????

p/s: memasak dah macam passion aku sekarang. nak kata kenan dari encik chef... mungkin la.... tapi bahagia bila tengok orang makan masakan kita sampai bertambah2....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......