Wednesday, August 17, 2011

boyish dan pink

entry kali ni klise sikit... entry ni wujud sebab aku rasa masih ramai lagi yang belum kenal aku dan jiwa aku sebenanya... tambah-tambah pulak skang ni makin ramai yang mengorat aku di FB... kah3x gila aku mencarut... mungkin tersampuk dengan badi cousin aku si nazri tu... tapi sedihnya yang mengorat beliau adalah kaum sejenis. kaum berlawanan takut nak dekat memandangkan muka beliau ibarat kasanova... kwang3x

aku sebenanya malas la sangat nak pukul canang kat fb tu yang aku dah ada relationship memandangkan masa aku declare aritu ramai yang melopong-melopong x pecaya si boyish sorang nih ada balak.... pastu terus fb aku macam kawasan perkuburan.... sunyik je xdek entertainment..... apa orang kapel dah x boleh kawan ke hahhhhh  choosy sangat... huk3x

kali ni aku nak bercerita dulu mengenai perangai aku...oleh sebab aku anak kedua dan abang aku sulung, so aku banyak mengikut jejak langkah dia time kecik-kecik. main rakit, polis sentri, tuju kasut, masuk hutan bagai... tambah-tambah pulak sepupu aku time tu ramaii...... dan unluckily semua lelaki jugak so apa lagi... kau randuk air parit kotor carik ikan laga aku pun join la kan.... so mungkin itulah yang agak merencatkan pertumbuhan mental aku sebagai seorang perempuan. cumanya...... mak aku x ikut sangat kehendak aku. bila time raya disarungnya baju kurung, dress, baju kembang ala-ala princess, kau bayangkan aku pakai dress paras lutut dengan rambut pendek macam jantan... arggghhhhh tapi time tu aku adek la meraung tak suka... still boleh accept sebab alah sikit sebanyak mesti ada perasaan nak melawa ye dak... hahahaha

cuma baru-baru ni aku kat ipoh ni belek-belek album lama ternampak 1 gambar time raya aku dengan cousin-cousin lelaki aku (sebelah mak) begrambar ramai-ramai. depa ada dalam 6 orang, aku sorang girl... yang tak tahannya depa pakai seluar n tshirt segak-segak, aku pon apa kurangnya, t-shirt jugak n suar dengan rambut pendek. cuma beza ketara aku nampak perempuan suar aku sorang kaler pink, dengan seketul rantai emas kat leher.... cihhhh nnti aku uploadkan gambar tu... hhahahahah


banyak baju-baju aku dulu kaler pink.. ntah kenapa mak aku geram gamaknya nak jadikan anak pompuan dia ni ala-ala princess tapi lasak sangat so ada kenan sikit-sikit pon jadik la.....

so... aku rasa until now aku still suka pink, even aku susah nak mengaku. perangai aku tetap boyish, aku tetap selesa berkawan dengan lelaki-lelaki sebab bagi aku mereka ini berjiwa mantap, tak cepat terasa, sembang lawak kasar pon hati masih kental berbanding wanita yang hatinya sensitif. termasuk aku... hahahahaha aku sorang emosi-emosi sudah.. kalau orang lain join emosi sekali jadik x best pulak ye dak????

ok tersedak sebentar.... ehemmmm!!!! sambung.... I love challenge, I hate sports!! tapi I love aktivity yang need a lot of energy + back to nature... I love hiking, jungle tracking, apa lagi ya... alah something yang boleh dekatkan aku dengan alam. tapi please jgn cakap dengan aku pasal bola sepak ke, takraw ke... bosan dowh!!!!! dulu time skolah aku jarang participate dlm extra kokurikulum... melainkan kadet polis dan kelab pecinta alam. itu sahaja.. sebab masa terluang aku habiskan aktiviti nakal di asrama... sesiapa yang stay hostel tapi takde pengalaman panjat pagar sekolah, lari belakang asrama, panjat pagar 2 layer memang hilang setengah dari kenikmatan dunia hostel.. hahahahah aku one of them... xdek buat jahat kuar meronggeng ke bagai xdek... bebudak zaman aku time tu tau nak seronok bukan nak seronok menggatal..

aku larikan basikal budak2 sekolah petang denagn member aku, pegi pekan pekena cendol atau ABC, then aku letak balik basikal tu kat tempat biasa. rakan subahat aku safinah... dia pon jadik orang dah skang... lepasan degree kimia industri dah keja elok dah... hahahahah sapa cakap budak nakal sekolah xkan bejaya dalam hidup?? mau usaha ja lebih... ehem3x mengkover diri sebenanya........

there's lot of fun that i'd really miss it. sangat rindukan suasana dulu-dulu... tapi sekarang zaman boyish aku da bekurang sikit tambah-tambah sejak ada balaks ni kan... berubah ke arah lebih macam anak dara... hahahahahaha

but several thing yang aku rasa agak loya nak follow perangai gigirl ni ialah tangkap gambar, pose ala-ala manja dengan mulut muncung kat cermin... pastu pandangan sisi, pastu pandangan mata galak, buat pipi kembung then tag dalam FB cakap "alamak saye dah makin gemuk lewwww" owhhh serius macam shit (bagi pandangan aku la) dan lain-lain lagi yang menunjukkan kegedikan melampau.. gediks manja sikit2 itu normal sebab kromosom aku still XX okey.......

bercerita mengenai pink lagi... aku x sedar sangat aku minat pink cuma aku banyak barang kaler pink secara tak sengaja... termasukla stokin tido belang-belang pink & putih yg tengah aku pakai sekarang....

cumanya yang lebih buat aku realize bila 1 day aku di pekan rabu alor setar... time tu aku nak beli beg anyam nak letak kain semayang. encik chef yang belanja... okey time tengah-tengah pilih aku teringat yang orang laki ni kalau pompuan suruh pilih antara 2 barang mesti depa akan cakap dua2 padan dengan sayang... ambik la mana-mana pon... then aku saja nak test mamat ni....tgk apa dia nak cakap... aku pegang beg anyam tu 1 kaler pink, 1 kaler biru (fav dia). di pihak aku sendiri sebenanya aku bekenan biru tu dah...

me: abang.. pilih mana yang cantik???

him: ermmm... pink tu cantik.

me:hah???

him: pink tu cantik. beli yang tu la...

me: errrrr.... okey..... kenapa pink ni??

him: awk kan suka kaler pink....

me: owhhh hehehehehe


tanpa pengakuan dia pon sedar aku banyak terbekenan kaler pink... hahahaha so ikut je la pilihan dia tanpa banyak songeh.... biru yang canti tadi pon dilupakan... ahahahahaha

sekian boyish dan pink........

1 comment:

Anonymous said...

kasanova? kuang hajo.. huhuhu

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......