Saturday, August 13, 2011

hargai apa yang ada dari takda langsung........

buan-bulan puasa ni boleh masuk kategori pesta makanan ye dak.... daripada semewah-mewah restoran atau hotel sampaikan sekecik-kecik gerai semuanya bersaing dan dapatkan untung dan mostly nak attrack customer walaupun jual tauhu sumbat basi... ehhhh!!!

aku terkena dua hari lepas, dah mengidam tauhu sumbat singgah la beli kat bazar, sekali nak ngappp time berbuka bau dah masam, berair plak.... kempunan la aku dengan makcik aku.... so kepada peniaga-peniaga sekalian, takpa hari tu mood aku baik so aku x menyumpah2 orang (hehehehe) kadang-kadang kita tak perasan ye dak.... mungkin bukan salah makcik tu... tapi sebagai peniaga berpengalaman lain kali cek la dulu makanan yang dijual tu kan3x.........

orait berbalik kepada tujuan asal aku nak post entry kali ni...... oleh kerana bulan Ramadhan ni bulan untuk kutip untung, maka tukang-tukang masak lah antara umat paling sibuk di bulan posa ni... tak menang tangan nak prepare ingredients, lempar-lempar masuk kuali (errrkkk bunyi cam kotor je) masuk pinggan, hias2 hidang. letih tu... sama jugak la dengan encik chef aku sorang nih sampaikan aku ni ibarat malukut di tepi gantang... jadik awek terbiar dan kurang perhatian (adakah????)

sangat bosan... itu la dulu lagi aku dah pesan jangan terlalu manjakan aku dengan perhatian sebabnya bila jadik cenggini aku cepat cengeng.. (cepat sebak) ni la kes lelaki susah nak paham kenapa pompuan slalu nangis tanpa sebab.. hahahahah

sebenarnya aku paham ke"busy"an beliau den kepenatan beliau... balik-balik terus get rest, tak sempat sembang apa-apa dah terus tido sampai pagi esok, bangun p keja balik.... bila keja memang silent milent lah!!! that's his routine now.. tapi susah sangat nak adapt..... sebab tu kadang-kadang aku protes, time dia x busy then sembang aku pulak buat-buat busy padahal apa yang kau busy balkis oiiii.... busy menyetap dengan berangan je la kalau xde keja......

cuma...... semalam.. bila aku tengah rancak bersembang dengan makcik aku ntah topik apa sampai terbabas ke topik masak memasak... then she mention

she: tukang masak pon bulan-bulan posa ni lagi busy.. kesian... dugaan tu....

zapppppp!!!!!!!! terus aku rasa waaaarrrrrrrr betul la makcik.... then tetiba macam "owwwhhh balkis, kamu sudah bangun ke??? sebelum ni apa??? mengigau???"

hah macam tu....... hahahaha now aku dah realize, he always try hard to be with me tapi encik chef tetap encik chef, tetap manusia yang tidak sempurna..... penat-penat dia keja bukan p meronggeng ye dak.. patutnya aku appreciate & support bukan dengan merungut-rungut bagai.........

dan semalam selepas hampir 13 jam dia keja, balik-balik rumah kami text dalam sejam, I feel soooo..... sad... sedih kenapa ceq??? sedih sebab terharu, he still spend his time for me, layan aku merepek macam-macam hal, merungut itu ini, beliau pun merungut sakit betis banyak buat keja.... kesian... saya ingin lebih menghargai dia lepas ini.... errrrr bukan janji ya... nak cuba sebabnya aku tetap aku.... tak sempurna... hahahaha

p/s: kalau dah xde keja sangat bulan-bulan posa ni apa kata kita dekatkan diri dengan ibadah ye dak... xdek la mengadu bosan.

1 comment:

Anonymous said...

erkk... mcm terasa ja pasai basi2 tu.. ahahhaha

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......