Monday, August 15, 2011

makin pandai jaga diri sendiri........

minggu lepas.... aku masih di ipoh, hanya aku, makcik yang sarat & si cilik akmal haris berusia 7 tahun. lepas bebuka selalunya memang kami akan tinggal pinggan mangkuk belum dicuci di sinki selesaikan magrib dulu yang makin hujung-hujung... so lepas semayang bagai aku ke gerak ke dapur kalau tak makcik dulu gerak harusla aku bersalah biar dia tengah sarat buat keja.... sekali sampai dapur terserempak makluk yang paling aku takuti di dalam dunia... sang lipan tengah merayap-rayap kat tepi dinding dapur... size kecik je tapi asal namanya lipan memang aku tak boleh cool down... adrenaline da sesak dalam body aku, peluh dah mercik bagai... tapi otak aku pikir, xdek sapa dalam rumah ni yang boleh jadik hero melainkan si pentakut lipan ni sendirik aigooooooo.... kenapa kamu muncul saat ini, terus aku gegas ke bilik air, dapatkan ridsect... dari jauh 15 inci gitu aku sembur

psstttttttt.......... sekali kau makin laju plak merayap!! arrrggghhhh

PELEPAPPPPPP!!!!!! selipar dapur yg aku pakai terus aku pijak. maka salam takziah untuk beliau........ innalillah.........


p/s: harus encik chef bangga kalau aku story hal ni ke dia....... tiada lagi histeria2 bila nampak lipan... kalau bapak dia.......... errrrrrrr..... maybe aku panggil bomba time tu... hahahahaha


1 comment:

Anonymous said...

ahhahaa... tau pun takut lipan. huh! kalo aku la setakat lipan tu?? eleh... aku sggup lari daripada cangak tang situ nak bunuh dia. ahahhaa

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......