Saturday, July 24, 2010

akhirnya~

semalam tido dengan mak... hehe da lama x tido dengan beliau. lagipun makcik guna bilik aku. sebelum tido aku da pesan gitau mak jangan tido dulu sebabnya aku nak bagitau dia dua berita penting. jeng3x!!!

lepas mak tutup lampu, conversation kami start. seriously!!! aku bukan seorang anak yang pandai meluahkan perasaan & berkongsi cerita dengan mak. tapi semalam aku perlu kuat untuk itu. kekuatan dari si dia jugak la yang menguatkan tekad aku... yeah!!!

fuuhh penat aku menarik nafas..

me: ok mak jangan tidoq lagi, jangan tetidoq, mak dengar apa ti nak cita. pastu komen papa patut. mak kena dengaq jugak2 nie..

mom: hmmm apa dia.. macam2 ang nie

me: hehe 1. ti jadik assistant pojek manager untuk wat talk utk budak2 batch. so pasni akan stat sibuk, x boleh slalu balik umah... bla..bla...bla...

me: 2 berita nie paling penting. mak kena dengaq betoi2.. mak jangan  marah tapi dengaq ja dulu bagi abih k.
ti kenal dengan sorang nie................

then i continue my story smpai the end. mak hanya diam. dia hanya bertanya macam mana aku kenal si dia. then aku cita la kesemuanya... yang penting2 la kan... fuhh masa tue macam nak pecah jugak dada aku bedebar. aku x pandai conversate degan mak so this is my first trial & really hope it work. mak x komen papa. pas aku cita kami tidoq. hmmm tetanya dalam hati apa yang ada dalam fikiran mak... mak susah hati?? mak senang hati?? mak risau aku x pandai jaga diri?? mak percaya aku x dengan si dia???? arghhhh semuanya dalam kepala otak tapi x terluah...

esoknya aku nak balik ke umah sewa pon mak still x ungkit kisah semalam. tapi kami sembang, macam besa macam xdek papa yang berlaku. mak tetap bekalkan aku makanan. ingatkan aku barang2 takut aku telupa, n duit poket. xdek apa yang berubah.. tapi aku tau mak mendoakan aku yang terbaik... I love U soo much mom. so strong!! 'hug'

akhirnya.... berat hati aku bejaya dilepaskan. aku rasa sedikit tenang. aku x pasti nie keputusan terbaik untuk explain all this to my mom. sebelum2 nie aku banyak bermain2 mungkin kali nie aku patut serius. & I hope he's the best for me. alamak... takot2... i think he show me the right way by explaining to mom.

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......