Friday, January 7, 2011

baik yang dihargai dan baik yang dimanipulasi.....

kisah pertama: 3 tahun lepas
mangsa : aku
pemangsa: pakcik awal 60-an
lokasi: dalam bus kulim-SP


kerana mulut badan binasa. nasib aku memang suwei hari tu sebabnya aku terserempak dengan pakcik yang agak tua tapi miang keladi tahap gaban. niat aku baik benor petang tu nak menumpang tanya bas, daripada aku menanya mamat hensem yang dekat ngan bahu aku ni, aku pilih sorg pakcik tua nak menanya pasal bas. sebab dia tolong aku bagi jalan dia masuk bas dulu. if tanya mamat tu perasan plak.... kan3x... las2 ghupa2nya pakcik tu yang amik kesempatan. memang binawe. duduk sebelah tangan x diam asyik cari tangan aku. aku x pasti apa tindakan org lain tapi kebanyakan bila aku tanya org berpengalaman macam aku semuanya setuju ngan 1 tindakan. tergamam!!!! rasa benci tapi malu nak menjerit & melepaskan diri. same goes to me. xkan la aku nak menjerit bagitau pakcik sebelah aku ni miang padahal molek benar dressap dia????? siap tnjuk lagak lagi tnjuk briefcase dia banyak duit (mmg byk) dia nak sua seratus lebih gak kat aku. bila aku menolak lagi sakan tangan dia merayap2 pujuk aku amik duit last2 aku soh bagi 20 hinggit ja. alasan bagi aku duit sebab teringin tengok aku pakai baju kurung. gilakah atau nyanyuk kah pakcik ini???? yess tindakan aku mmg bodoh sebab amik duit dia cikit ja. tapi aku still ada belas kasihan.... mngkin betul dia nyanyuk 2 rindu cucu dia. tapi cara dia memang seram. sebab dia ambik no fon aku so lepas tu terus aku tukar no... kebaikan aku dimanipulasi.....



kisah dua: pagi tadi
mangsa & pemangsa: unknown
lokasi: stesen bas SP

sorang makcik yang berumur around 50 ngan cucu nya saja menyembang dengan aku. aku pon amik port memandangkan bas aku lagi setengah jam. tetiba sorang lagi makcik around 60 amik tmpat sebelah aku nak bertanya jugak. terus makcik yg 1st diam. ehhhh berkesan betul perfume aura yang aku pakai harini. hahaha so sad... nak pegi rumah anak tapi terpaksa naik bas. jam tgn xde, henset takde,.. patut kurang2 anak dtg la jemput nie buat org simpati ja. serius cakap sebab nampak dia macam kurang pandai membaca. telinga n badan pun da uzur. ak aku main role aku. jenguk2 cari bas beliau dan tunjukkan. she almost crying because of that. dan aku terharu kebaikan aku dihargai.


P/S: selagi mampu cubala berbakti terutama pada orang tua. aku cuma cuba tebus kesilapan dulu bila mana Arwah tok sangat perlukan cucu2, xde yang peduli sgt....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......