Friday, January 14, 2011

satu kejadian

aku antara manusia yang ringan mulut & suka menegur orang tak tentu arah... (sifat terpuji tu). tambah2 dengan generasi2 yang berusia sebab bagi aku orang agak berusia & berfamili ni cakapnya lebih memberi pengalaman & pengetahuan dari budak bawah umur yang tahu complaint & bercakap benda macam hilang arah. 3 malam lepas jiran depan rumah buat sikit kenduri (mybe knduri kesyukuran). aku sempat menegur sepatah dua kata je la sebab hari tu mmg betul2 busy dengan keja presentation dr.zauyah & jugak arrange nota untuk mmber class. malamnya aku melepak kat rumah mmber siapkan presentation smpai dekat kul 12.

balik2 housemate aku tunjuk makanan... mak aiii banyaknya lauk dengan nasik segala bagai. ni la untungnya jadik orang bujang ye dak... hehehe tapi aku simpan dulu untuk esok. mau muntah aku makan time nak dekat2 tido ni.... huhuhu

esoknya pagi siap2 nk ke kelas jiran jemput lagi sarapan ramai2... serius best residential area kat sini. jenis masak ramai2 pastu ajak jiran2 join. bahagia x hengat lah dapat makan free ni... hahahaha so da semalam x sempat bedal hari ni makan besar balik la.

dalam tengah menyuap tu ada sorang akak ni berminat plak tanya macam2 pasal study kat unibersiti ni. macam2 la aku & kawan2 explain segala bagai... itu tak kisah la... cuma persoalannya bila time dah nak berangkat ke kelas tu, tengah bersalam2 tiba2 ada sorang kakak ni tengok aku....

she: oooo ini la yang nama balkis tu?????

me: aaaaa.... ya2 kak saya balkis... (sengih2)

she: (angguk2)

pastu terus diam makcik2 lain plak perkenalkan kawan2 aku sesama depa.... sekarang ni dalam kepala otak aku tepikir..... haiii xkan ada gosip pasal aku jugak kot??? ataupun..... jeng4x... aku mula dikenali kat kawasan ni????? hahahahaha harap2nya yang baik2 la ye akak2....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......