Wednesday, January 19, 2011

mangsa panik

tensen dengan keja punya pasal, semalam ke Giant, followed by tesco extra cuci mata, cuci duit dari dalam poket. dengan riaknya aku jadik pemandu walaupun lesen baru meninggal semalam. dah nak balik mmber ajak pe PC Depot depan central square even masa tu da dekat pukul 11. xdek maknanya org kedai tu nak menunggu carik customer. dah sah2 tutup. ingat seronok sekejap rupa2nya berganda plak jadik nya.

depan CS tu malam2 memang polis sakan buat roadblock. da nak dekat masuk area "sila perlahankan kereta  anda, pemeriksaan polis sedang dijalankan" baru kawan aku remind. demm!!! terus aku parking tepi kedai gayanya nak suruh mmber aku ganti tmpat. tapi apa kesnya mmber aku tu panik semacam, merepek2 mintak masuk je depan kedai tu terus senang nak tukar position segala. aku kalau orang gelabah puyuh ni aku pun jadik tak reti nak pikir dengan waras. suruh diam kejap pon macam susah terus aku injak kereta ke depan. sekali da rasa senget.... sebelah tayar belakang masuk longkang. masa tu bukan takat panik da..... macam2 benda ngeri aku teringat.... esok (harini) ada presentation, slide belum prepare. mampus kena gelak kalau bagi alasan x siap sebab kereta lekat dalam longkang.... damn ashamed la bro!!! hamenda aku tak hingat da. sorang2 member aku suruh kuar slow2. keta aku time tu rasa macam sebelah senget ke gaung, sebelah ke darat. thuyung hayang kiri kanan...

kwn 1: serius kena panggil tonto tarik beb. mmg x boleh lepas ni..

me: (sigh) ada mmber tonto ka?? kontek sapa ni??

kwn 1: takdak la plak. taktau la camna.

me: hah pulak.... panggil je la polis tu. abis tu nak mntak tolong sapa lagi... aduhai...

kwn 2: weh jangan2... satgi kantoi...

kwn 3: weh ni bukan keja polis la... keja depa jaga sana ja...

damn!!! apekah!!!!!! aku lagi tak sanggup tunggu bantuan tambah2 dari orang luar. keta2 yang lalu semua pakat sengih lain macam. ini aku malas. takde sapa aku ingat kalau tak encik chef sebab bila aku blur idea2 beliau sgt membantu. (da idea aku macam kena condemn je kan.............)

kwn 2: alamak ada polis nampak la...

me: weiii panggil2!!!

lantak la asal aku selamat balik... terus aku gawang2 tgn bagi dia signal. kepala dalam otak pikir laju nak selamatkan segala bagai

me: encik... keta tebabas masuk longkang. nak carik paking sebab nak cucuk duit kat ATM sebelah.

him: mana?

sekali tengok terus gelak (even tak tebahak2) serius aku malu rasa nak tampal muka dengan koyok je. cehhhh!!!!

akhirnya dia suruh aku masuk dalam tekan minyak, diorang lonjak kan tayar ke atas. cehhh mudah plak tayarr tu keluar.. lesen ke apa langsung dia tak cek. ciap kuarkan parking lagi. ni yang aku rasa tetiba abang polis ni hensem2 ni... muahhahahahahahaha tapi syukur... ingat tepaksa stay situ smpai 2 3 pagi kan. balik lancar....

malas cakap lebih2 kan.... yang penting jangan buat aku panik je. sebab bila panik otak aku jem terus semua keja tebantut, masalah plak arise...

boleh aku gelak guling2 insiden semalam... lawak siot!! tapi selamat semua bagus la kan....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......