Sunday, January 16, 2011

kenangan dikongsi

dalam merajuk dengan mak aku still balik sebab mnggu lepas tak sempat jenguk rumah. huh harusla tahan telinga dengar beliau merepek tapi xpala merepek tanda sayang ye dak.... ( ayat stabilkan emosi)

ssebenarnya nak bercerita pasal adik aku sorang ni yang sekarang menginap di PLKN Rimba Taqwa Sik, Kedah. almost 2 weeks beliau kat sana so aku bawak mak & family yang ada kat rumah melawat.  kah kah kah!!!! tu ja mampu aku keluar masa first time tengok muka kesian dia. teringat kenangan aku kat lagenda resort dulu. kena ugut bunuh dengan wira samseng tu!!! (wira gampang tapi muka kacak) sampai ketua polis langkawi terpaksa turun padang. tak pasal2 aku trauma dengan lelaki botak sampai sekarang. if orang cakap lelaki botak seksi.... aku???? tidakkkk!!!


ok kembali ke sesi adik aku. hengatkan makin slim tapi sekali pandang adik aku da macam hulk hogan da besor nye..... x turun2 pun berat beliau. selepas di'investigate" rupanya kawan dia stay kat area2 sini ja. kadang2 lapar budak tu siap tapau makanan. mana tak besau gedabak.... adehhh!!!! harap2 da stat aktiviti nanti ada la sikit perubahan. kalau tak jugak aku hantar je join program bigest loser asia... heheh

serius bila tengok adik aku, teringat balik kenangan2 masa PLKN dulu. memang best kot. cuma tak best bila kena buli je la. adik aku banyak kali mesej aku bagitau x boleh adapt dgn environment sini. tapi bagi aku adik aku cukup2 bertuah, wekend ada kawan tolong tengok2kan. mak aku pun ada masa nak melawat.... sebelum mai sini pun barang2 aku tolong prepare, nak tangkap gmbar IC pon aku uruskan. senang cerita memang terjaga la....

aku dulu hampeh, semua sendiri la.... dari medical check up, penghulu endorsement, barang2, semua aku settle sendiri. dapat plak kat langkawi, langsung x kenal member2, jauh, mak aku pun takde masa nak datang melawat bawak segala bagai. pandai2 aku je nak hidup. bagi aku PLKN la tempat aku belaja kenal diri aku smpai aku jadik macam sekarang. aku menangis ke, meraung ke kat sini xde orang kat tanah besar nak menolong. cuma kes ugut bunuh tu je aku mengadu menangis bagai nak rak. sapa tak takut mamat gampang tunjuk samseng nak lebik pompuan macam aku. kes memang remeh... bodoh tak hengat time tu... nanti la fre2 aku citer ye.. sekarang hutang dulu.

aku just harap adik aku boleh adapt. tu ja.. the thing is this program will teach us how ti be independent. if adik2 aku boleh feel, last day nak check out nanti beliau akan tau betapa sedihnya nak tinggalkan kawan2... takkan dapat pengalaman macam ni kat tempat lain. hanya insan2 terpilih macam aku & adik aku ja... hehehehe

1 comment:

Luqman Zakaria said...

hi.arep follow blog nih!singgah2 la ke blog arepnakbebel..nak follow balik pon boleh!hehe

http://myamigosspace.blogspot.com/2011/01/backstabber-is-life-saver-is-that-true.html

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......