Saturday, January 8, 2011

dunia sebelah sana....

semalam outing dengan encik chef... macam biasa byk cerita tekeluar dari mulut dia tapi mmg bored topic. hahahaha dunia lelaki sorang ni memang aku x paham sikit. mmg ada calon jadik tok ketua kampung 1 hari nanti sebabnya asal orang kg ke, kawan2 bermasalah ke, mesti dia turun padang. kau gaduh ke, kau carik pasal ke, kau kena tahan lokap ke, balak aku jugak kau2 semua carik. I just dont understand. call received semua ada hal. nak dating pon jadik x best. huh


aku tak penah nak take serious what he story. cukup mendengar & nasihat ala kadar if ada yang x kena. sebab aku mmg jarang amik port masalah2 macam tu. x amik port x bemaksud x concern. cuma kalau aku nak tau lebih lagi aku susah hati. as long he can handle, I just let he do it.

cuma semalam nasib aku lebih baik meeting ngan kekawan dia masa kat Bangi dulu. 2 org lelaki, seorang perempuan, sepasang kanak2 x cukop umo. then I realize all that. apa yang aku tak take serious sangat jadik hot topic kat meja makan tu. smpai aku yang rasa macam "heiiii, rilex la... ada masalah kol je polis. yg nak settle sendiri apasal???" gerun aku tau!!!!!

dan aku merasakan dunia sebelah sana amat memeritkan, menipu, busuk, kotor & sewaktu dengannya.. encik chef dgn kawan2 semeja sangat rilek & tenang bergelak sakan di meja makan. aku pon!!! tapi dalam hati... mak aiiii susah sebenanya jadik dewasa ni. tapi macam mana, nak bantut pertumbuhan x boleh.. pasrah je...

dan aku dapat 1 pengajaran penting, aku x sepatutnya menyusahkan beliau mencarik track suit yg sesuai untuk aku ke pangkor nanti. sama la dgn ha2 lain seperti merajuk x tentu pasal. sebabnya beliau sendiri kadang2 da pening kepala dgn hal "orang dewasa"

P/S: bersedia menjadik dewasa & mula memikir duna sebelah sana...

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......