Saturday, January 8, 2011

perang yang sangat disaster

biasa la bila dekat 2 bulan bercuti, tinggal rumah sewa ni, at first bila smpai ja tengok mmg disaster gila rumah. nak cakap macam mana??? WTH!!!!! (terkejut tahap maksimum) memang x boleh blah.... agaknya selama 2 bulan ni parti tikus berleluasa gamaknya. dgn belakang rumah macam hutan khatulistiwa.

since dapat kawan2 yg memang anti-kotoran degil, so kami bertungkus lumus cuci sana, febreeze sini, mop semua & gotong royong pon da setle. buat secara berperingkat2 la... sekarang rumah dah jadik home sweet home balik, semua da wangi. toilet da flush tapi cik tikus still bermaharajalela.... betul la cakap tuan rumah ni. kalau kita jaga rumah elok2 pon tapi jiran2 lain tak, takda maknanya. rumah taman sambung2 gini memang la... they still visiting us every night. memang aku bengang!.

atas hasil usahasama sorang kawan aku. si kaki gosip ni... dia bawakan rat trap. nak racun kang mati atas syiling, jenuh plak nak panjat carik mayat2 mereka kan...so trap la senang. 1st nite dapat sekor. so after aku n aini ceramah sakan, kami lepas kat kebun kelapa sawit tanpa penduduk. biakan..... ingat da setle...


sekali aku tinggal semalam, balik2 stat parti balik. dasar x kenang budi. nampaknya ni yang lain plak ni... sekor da insap tapi yang ni belum insap.... sighhh~~ i'm exhausted!!!!! esok2 stat perang balik. malam ni kau enjoy dulu puas2 yee.....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......