Wednesday, October 13, 2010

aku bernasib baik

sungguh aku selalu mengeluh... ada masalah sikit mengeluh, keja banyak sikit mengeluh, lapar mengeluh.... pendek kata aku ni antara insan yang kurang pandai menerima qada' dan qadar Allah... tapi hari ni belajar something. ada lagi insan yang kurang bernasib baik dari aku. maknanya aku adalah insan yang paling bertuah. terima kasih kepada seorang pakcik kerana menyederkan sayan tentang perkara itu. dan hari ini aku x nafikan aku agak berbangga dengan diri aku snediri. seorang pakcik lingkungan 60 an menjual kuih "suci dalam debu" di gerai di SP. datang dari meja ke meja mencari pelanggan... mesra dengan customer. muka penuh suci. tatp muka beliau pon aku da jatuh simpati dan sayang.... such a strong man.... terima kasih pakcik kerana memberi saya sedikit kesedaran....

YAALLAH.... aku tahu aku insan yang hina, sering melakukan dosa.... namun hanya padaMU aku meminta... ampunkanlah dosa2 ku dosa kedua ibu bapaku, guru2ku, sahabat2ku.... YAALLAH.... rahmatilah kehidupan pakcik tadi...lepaskanlah dia dari segala kesulitan dan murahkanlah rezeki beliau... amin.....

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......