Friday, October 22, 2010

harini yang tak seberapa kena.

betul ke statement aku ni ntah la kan.. memandangkan mnggu study ialah minggu rilex tanpa class so aku bersemangat jugak la nak improve skill memasak ni. maaf la menjak dua menjak ni asyik entry masak je. suka ati aii la kan nak letak entry sampah camna pon. hahah so kembali pada tajuk. bersemangat arini ngan tema ayam masak merah. so bawak kuar keta shoping kat market merbok bersama encik hafiz yang jugak bersemangat nak masak ketam (nak lawan aku la tu) tapi tepakse dilupakan niat jahat beliau memandangkan housemate beliau tidak suka ketam. hehehehehe

so kami berdua beli ayam sorang sebelah. beliau ngan keja beliau aku dengan ayam masak merah aku. da stop beli santan semua cukup da. balik masak plak besama cik fatin, anak jiran aku sorang ni. baru abis UPSR so hobinya mengganggu gugat akak2 kesayangan beliau. bijak kan anak2 sekarang???

masa menumis, pergghh bau menyinggah memang best ahh... lempar bahan cket, mai turn nak letak santan tetiba aku teringat susu cair ideal ada lagi so aku ingat nak abiskan susu tu je. sekali harung terlebih sudah.... bau cabai ke mana diganti dengan bau susu. arrrgghhhh!!!! memang s**l la rasa masa tu. ada je hati nak buang semua. ayam je aku belum masukkan... aku asal masak tak best automatik aku stress x hengat ahh!!! teringat encik chef terus kol tanya camna nak alter. kol mak mesti malu. hahahaha ayat beliau yang aku boleh agak.... " tu la kat umah mak suruh tolong mak kat dapur susah. nak nmpak batang hidung pon payah.....bla3x" ok so camna nie encik chef?????

him: confirm terlebih letak susu ni... susu kan ke da pekat..

me: what?? mana ada??? x sampai setengah okey!!! (tu dia keras kepala xmau ngaku)

him: dah skang amik sos cili + sos tomato, alter slow2

me: betul ke ni... rasa cam nak buang da.. huk3x

him: jangan... cuba ikut orang cakap apa...

me: hmmm...


then... done!!! encik chef memang terbaik lah!!! tapi time merasa, kuah menitik atas kaki plak. melompat jugak aku kat dapur tu..

him: apa yang x kena nya hari ni yg??

me: hahaha ntah... manusia itu tidak sempurna...

sekarang jom rasa ayam masak merah aiii wat special nie!!!


nah untuk tatapan umum. tapi ni bukan original dari aku, aku copy image orang je. hak3x aku nye lagi cun.... jom makan!!!

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......