Saturday, October 30, 2010

salam takziah

kemalangan melibatkan bas

aku ucapkan takziah kepada seluruh ahli keluarga. kemalangannya semalam but i just notice today bout that news & it was shocked when they mention that all victim is from my hometown which is Baling... warga belia 4B mukim siong. even aku tak kenal tapi aku tumpang bersedih jugak... dan dari sumber berita tadi laporannya ada bagitau yang berkemungkinan bas dipandu laju walaupun sistem brek memang ada masalah.. sedih la kan... fenomena kat malaysia ni agak unic la bagi aku. skang ni musim accident bas plak.

macam hari tu, buang bayi, sebelum2 tu musim ragut... macam2 hal... tapi kes ni pun aku x puas hati.. bagi aku kenderaan2 besar lagi berat ni kebanyakannya pembuli jalan raya... ko ingat ko besar tayar ko banyak suka suki potong sana sini pastu bawak macam pelesit!!! (aku xtau kepantasan pelesit tapi ikut fakta dia memang laju) berhemah la sikit bro... jangan la takut2kan driver2 lain... ko ingat ko bawak barang je tapi keta2 kecik ni bawak anak bini, family memasing.. x ke kesian nengok tekebil2 nak dekat melayang dah time kena potong... ishh3x....

insapla wahai driver kenderaan jalur lebar dan besau gedabak!!!!!


p/s: juga salam takziah buat sepupu yang baru kehilangan bayi kerana lahir tak cukup bulan... perit... yeap... tapi bayi ini akan membantu ibu bapa di padang masyar kelak. berbahagialah kamu wahai ibu bapa~

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......