Tuesday, October 12, 2010

suka2 cerita

KISAH PERTAMA

2 hari lepas... keadaan kelam kabut dengan assignment system yang ntah hapa2 lagi ditambah pulak dengan penambahan ahli keluarga yang menggamatkan lagi keadaan. ada la dalam 5 orang budak kecik yang berkampung kat umah aku sekejap. da wat kecoh sikit2 pastu balik umah masing. aku lega da sikit so kuar kejap tapau lunch segala. balik2 parking moto kat porch je belum tutup enjin lagi..

KAK BALKISSSS!!!!!!!

oh no!!!mereka kembali menyerang.... aku lapar da x hengat ni.... 3 orang sekaligus berebut2 nak masuk umah dulu. aku da tepok dahi. kalau macam ni memang aku kena bukan nursery ni amik upah siap. kawan2 aku pon da malas layan so macam mana aku nak "halau" kanak2 ini secara terhormat???

me: sayang2 semua sini sat kak balkis nak cerita nie...

them: apa dia apa dia!!!!

me: kak balkis lapaqqqq sangaaattt.... x makan lagi hari ni. so kak2 semua nak makan sat k. adik2 balik dulu satgi petang mai plak. ok x macam tu??? (harusla belakon ckit. peluk2, pegang tangan... xpe x jejas pon....)

them: oooo ok.. nnti petang kami mai lain tau..

me: orait!!! macam tu la... ni kak balkis sayang ni.. give me 5 cket!!!

akhirnya lepas depa blah terus aku tutup pntu n kunci... tenang sikit.... phewwww~


KISAH KEDUA

jiran aku wat kenduri doa selamat cket smpena birthdyay anaknya... aku dan kawan2 dijemput. harusla join dah makan free.. orang cakap rezeki jangan ditolak... hehehehe elok bersila, makan da separuh.....

dari jauh dengar bunyi basikal si amin nie. umo dalam 4-5 taon. smpai2 depan umah terus wat aksi cket macho dia cket. tapi bila mata bulat dia nampak aku.....

hah!!! KAK BALKISSSS!!!!!!!!!
WOIIIIIII!!!!! KAK BALKIS SINI!!!!!!


masa tu jangankan tersedak, mau terpengsan aku sat kat depan umah tu malu segan. orang2 tua pandang pelik ja kat aku. paling x tahan bila bebudak lain pon mai lambai aku. so what????? aku terasa seperti artis sekarang. dikelilingi oleh papparazzi yang terdiridaripada golongan kanak2.... OMG!!!!!


okey boleh x sesapa teach aku how to be GARANG MACAM SINGA in front of children?????


p/s: Al-Fatihah untuk mangsa2 kemalangan ngeri 10/10/10. takziah untuk keluarga2 mangsa

No comments:

biggest mistake as a mother

balik kerja semalam tengah syok2 ushar status kawan2 dekat whatsapp aku noticed dekat Baling town ada buat ala2 fun fair gitu... cam best......